جلال بختیاری روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در دانشگاه فردوسی مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف این واحد درسی آموزش پیشگیری به منظور به حداقل رساندن عوامل حادثه ساز، آثار سوء زیست محیطی، آشنایی با عوامل موثر بر حفظ و ارتقای سلامت انسان و شناسایی، مهار و مدیریت عوامل آلاینده و مزاحم محیطی است.
وی در ادامه همچنین گفت: وضعیت بودجه پژوهشی در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار ضعیف است و نیاز به توجه بیشتری دارد. دیگر کشورها یک تا چهار درصد تولید ناخالص داخلی را به این موضوع اختصاص می دهند اما در ایران بودجه پژوهش حدود 33 صدم درصد تولید ناخالص داخلی است.
مدیرکل دفتر امور حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آب، انرژی و محیط زیست عناوین نخست پژوهشها را به خود اختصاص می دهند. نگاه دولت تدبیر و امید به پژوهش بهتر از دولت قبل است بطوری که پارسال 100 میلیارد ریال به پژوهش اختصاص یافت و امسال امیدواریم 150 میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یابد.
وی گفت: بودجه های مربوط به پژوهش باید در ابتدای سال تخصیص یابند تا به موقع در اختیار بخشهای مرتبط قرار گیرد.
همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست تا فردا در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.