دکتر مسعود شفیعی نیا روز چهارشنبه در 'همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست' در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اچ.اس.ای یا برنامه های بهداشت، ایمنی و محیط زیست در دنیا سابقه بیشتری دارد اما در کشور ما موضوع جدیدی است و به صورت پراکنده ودر محافل علمی به آن پرداخته شده است. اچ.اس.ای سعی دارد با همگرایی و هم افزایی فناوری و متخصصان کارآزموده محیط امن، سالم و بانشاط را برای شاغلان و محققان فراهم کند.

* بی توجهی به اچ.اس.ای خطرآفرین است
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این همایش گفت: در ایران هر سال حوادث طبیعی مختلفی رخ می دهد که باعث مرگ و مصدومیت هزاران نفر می شود و همه آنها اینها نشانگر بی توجهی به اچ.اس.ای است. سرآغاز مشکلات جایی است که یک معضل مورد بی توجهی قرار گیرد.
دکتر محمد کافی نقش دانشگاهها را در ترویج رفتار صحیح و توجه دادن مدیران به این موضوع را بسیار پررنگ توصیف و بیان کرد: : باید مدیران را مجاب کرد یکی از اموری را که باید در طرح و برنامه های خود مورد نظر داشته باشند توجه به عواقب زیست محیطی طرحها است زیرا بدون توجه به این موضوع طرح و برنامه ها عواقب منفی برجای می گذارند.

* کاربرد اچ.اس.ای در همه جاست
رئیس همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اچ.اس.ای مخفف Health, Safety and Environment و به معنای بهداشت، ایمنی و محیط زیست است که در همه جوامع و مکانها کاربرد دارد اما از این موضوع در کشور ما غفلت شده است.
مصطفی قلی زاده ادامه داد: همایش جاری در مشهد دومین همایش از این نوع است که در کشور برپا شده در حالی که باید صدها همایش کاربردی تاکنون در این زمینه اجرا می شد که همه اینها غفلت از این مهم را نشان می دهد.
وی افزود: ساختار نظارتی اچ.اس.ای در دانشگاهها، ایمنی ساختمانها و تاسیسات، ایمنی زیستی، استانداردهای ایمنی در حریق، در پژوهشهای علمی و پسماند و ارزیابیهای محیط زیستی از محورهای این همایش هستند.
همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست به مدت 2 روز در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.