سید جعفر حاجی مجتهد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان عسل تولیدی از 221 هزار کندو با فعالیت بیش از 2 هزار بهره بردار و زنبوردار در سطح استان تولید شده است.
وی میزان تولید عسل در سال گذشته را یکهزار و 850 تن اعلام کرد و افزود:با توجه به اینکه بیشترین میزان تولید عسل در نیمه اول هر سال است، پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان تولید به بیش از یکهزار و 950 تن برسد.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عسل را یکی از تولیدات زنبور عسل دانست و افزود: تولید موم، بره موم، گرده و ژل رویال از دیگر تولیدات در بخش زنبورداری است که در این زمینه نیز عملکرد خوبی ثبت شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ژل رویال به عنوان اکسیر جوانی شناخته می شود، افزود: با هدف تولید تخصصی و افزایش در تولید این محصول کلاسهای آموزشی برای زنبورداران برگزار شده و توانمندسازی زنبورداران در تولید این محصول در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به بهبود رتبه استان در تولید عسل کشور، گفت: 2 سال قبل این استان در زمینه تولید عسل رتبه 17 کشور را داشت اما در حال حاضر با تلاشهای انجام شده این جایگاه به رتبه 10 کشور ارتقاء یافته است.
حاجی مجتهد اظهار کرد: به دلیل اینکه در استانی معتدل از نظر آب و هوایی قرار داریم و میزان رطوبت کم است، شرایط برای تولید عسل و توسعه این بخش بسیار خوب است.
شهرستانهای مشهد، چناران و نیشابور به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در تولید عسل خراسان رضوی دارند.
خبرنگار:آرزو جاودانی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
7496/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.