به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و در سومین روز از هفته کتاب کتابخانه خیرساز مرحوم دوزنده روستای عبدل آباد شهرستان مه ولات به بهره برداری رسید.
امام جمعه شهرستان مه ولات در این مراسم با تسلیت ایام ارتحال پیامبر مکرم اسلام، کتاب و کتابخوانی را از جمله مواردی دانست که سرنوشت انسان را حتی بعد از مرگ تحت تاثیر قرار می دهد وگفت: علم آموزی و کتا بخوانی از برنامه هایی است که اسلام آموختن آنرا حتی از بلاد غیر اسلامی هم توصیه کرده است و حدیث معروف اطلبو العلم ولو بالسین موید این معنا است.
حجت الاسلام میری افزود: در این ایام ارتحال علامه طباطبایی نیز هست که این سالگشت را نیز گرامی می داریم و باید به این نکته اشاره کنیم که روستای عبدل آباد نیز در حوزه فلسفه، فقه و حدیث عالمان بزرگی را در خود پرورش داده است که حتی از حوزه های علمیه بزرگ کشور برای حضور آنان برای تدریس دعوت به عمل آمده است.
به گفته وی، روستای عبدل آباد سابقه تاریخی درخشانی در علم و دانش دارد و دانشمندان و علمایی که از این بلاد به کشور معرفی شده اند نشانگر این مطلب است.
رنجبر فرماندار مه ولات نیز با اشاره به هفته کتاب و کتا بخوانی و بهره برداری از کتابخانه مرحوم دوزنده عبدل اباد مردم این روستا را با توجه به سبقه فرهنگی و تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی شایسته وجود و استفاده از کتابخانه دانست.
مدیرکل کتابخانه ها ی عمومی استان نیز در این مراسم با تشکر از خیرین و نیک اندیشانی که در حوزه کتاب و کتابخانه سازی فعالیت دارند با اشاره به حضور خانواده مرحوم دوزنده بانی و موسس کتابخانه گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان شهر و تجهیز کامل کتابخانه و حضور پرشور مردم و کودکان و نوجوانان روستا در کتابخانه باعث شادی این مرحوم و همه خیران و نیک اندیشان شویم.
حسین اکبری اظهار کرد: این پروژه جزو پروژه های استانی ما بود و 16 پروژه مانند این کتابخانه در استان داریم که امروز شاهد افتتاح این کتابخانه هستیم و امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از همه این کتابخانه ها باشیم و خوشحالیم که دراین جمع خانواده بزرگوار مرحوم دوزنده نیز حضور دارند.
کتابخانه عمومی روستایی مرحوم دوزنده در مجموع با هزینه ای نزدیک به 5میلیارد ریال و با زیر بنای 280 مترمربع که بیشترین مبلغ آن بانیت خیر خانواده مرحوم حاج صادق دوزنده تامین و به بهره برداری رسید.
*انتشار: علی اصغرافتاده
1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.