افشین رحیمی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دوایر تابع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گناباد افزود: سهم کل کشور برای اجرای طرح اشتغال همراه با مهارت آموزی امسال 50 هزار نفر و تعهد خراسان رضوی سه هزار و 800 نفر است که 925 تن از تعهد استان تاکنون محقق شده است. در قالب این طرح کارآموزان در محیط واقعی آموزشهای مرتبط شغلی را فرا می گیرند.
وی اجرای 'طرح ایران مهارت' را از اولویتهای مهم اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: بر اساس این طرح با تفاهمنامه بین ادارات کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای دانش آموزان شاغل به تحصیل در رشته های غیر از فنی و حرفه ای حداقل یک مهارت را آموزش می بینند.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در طرح قرارگاه مهارت آموزی که با همکاری نیروهای مسلح در حال اجرا است سربازان وظیفه نیز مهارتهای لازم را در مدت خدمت فرامی گیرند.
وی همچنین به آغاز کار مجمع خیران توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای برای نخستین بار در کشور در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در قالب این مجمع که با حضور خیران بخشهای سلامت، مدرسه ساز و حامی صنعت تشکیل می شود از ظرفیتهای آنان برای توسعه این بخش استفاده می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: میزان مشارکت اقتصادی استان امسال با افزایش دو درصدی نسبت به پارسال به 45 درصد افزایش یافت.
محمود احمدی استفاده بیشتر از ظرفیت و بازنگری در طرحهای بنگاههای زودبازده و خوداشتغالی را از ضرورتهای افزایش اشتغال و کاهش معضل بیکاری در استان ذکر و بیان کرد: تولید باید مبتنی بر نیاز بازار و مصرف داخلی باشد.
وی افزود: مساله اشتغال جز با توجه به فرهنگ و استفاده از ظرفیتهای شهرهای کوچک رفع نمی شود و توجه جدی به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از رویکردهای اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تناسب نداشتن رشته های دانشگاهی با نیازهای بازار کار علت اصلی بیکاری بخش زیادی از دانش آموختگان دانشگاهی در این استان است.
وی به واگذاری نظارت بر روند اعطای تسهیلات و توزیع اعتبارات مشاغل خانگی به دستگاههای اجرایی شهرستانها اشاره و بیان کرد: این مساله به منزله پرداخت تسهیلات به همه طرحها نیست بلکه هر طرح باید از نظر بازده و توجیه اقتصادی توسط بانکها تایید شوند.
احمدی تغییر سرمایه گذاری بعد از 20 سال تداوم پدیده خشکسالی را از کشاورزی به سمت صنعت و معدن و بدنبال آن گردشگری با ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهانی الگوی بسیار خوب گناباد در سطح استان ذکر کرد.
وی همچنین گفت: شورای هماهنگی ادارات و بخشهای تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای امسال تاکنون در این استان 138 مصوبه داشت که 95 درصد آنها اجرایی شد و تصویب بقیه این مصوبات نیازمند اخذ مجوزها و تصویب قوانین مورد نیاز بود.
فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: میزان اعتبارات اشتغالزایی این شهرستان از 9 میلیارد ریال در سال گذشته به 20 میلیارد ریال در امسال افزایش یافت و با احتساب تسهیلات اشتغالزایی در مجموع 110 میلیارد ریال برای رونق اشتغال و کارآفرینی در گناباد اختصاص می یابد.
محمدعلی نبی پور افزود: با توجه اینکه 25 درصد جمعیت گناباد را دانشجویان تشکیل می دهند و با عنایت به ظرفیتهای اقتصادی و افراد جویای کار، افزایش میزان تسهیلات و اعتبارات اشتغالزایی این شهرستان ضروری است.
وی گفت: افزایش نظارت برای جلوگیری از انحراف هزینه کرد تسهیلات و اولویت پرداخت آن به افراد دارای مهارت دانش بنیان، هم افزایی بین تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در اولویت رونق اقتصادی و اشتغالزایی در گناباد قرار دارد.
نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان رضوی با هدف بررسی مسائل و مشکلات این بخشها در شهرستان گناباد برگزار شد.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.