به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی مظفری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد افزود: یکی از مشکلات در روند رسیدگی به پرونده های قضایی ارسال بیش از حد متعارف پرونده از سازمانها و نهادها به دستگاه قضایی استان است.
وی با بیان اینکه برخی مدیران دستگاههای اجرایی برای سلب مسئولیت از خود پرونده ها را در زمینه های زمین خواری، چاههای غیر مجاز و دیگر موارد به دستگاه قضایی ارجاع می دهند، اظهار کرد: مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند و از اختیارات قانونی خود برای رسیدگی به مسائل به طور شایسته بهره بگیرند.
وی گفت: اجرای ماده واحده قانون مبارزه با مواد مخدر که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و به دستگاه قضایی کشور ابلاغ شده است، بعد از اجرا به مرور زمان با مشکلات و آسیبهایی همراه خواهد بود.
وی افزود: رویکرد قانون قبلی مبارزه با مواد مخدر، تشدید مجازات قاچاقچیان مواد مخدر بود و بر اساس آن برای قاچاقچیان حامل 30 گرم مواد مخدر صنعتی و روان گردان مجازات اعدام تعیین می شد ولی در ماده واحده اخیر این قانون مجازاتهای سنگین برای قاچاقچیان کاهش یافته و برای 2 یا سه کیلو از این مواد آنهم در صورت شرایط خاص این مجازات در نظر گرفته می شود.
فرماندار گناباد هم با اشاره به کاهش اطاله دادرسی محاکم قضایی این شهرستان از 17 ماه به 2 ماه طی سال های گذشته، احترام به حقوق شهروندی و رسیدگی عادلانه را از وظایف مهم دستگاه قضایی برشمرد.
محمد علی نبی پور گفت: تامین امنیت پایدار و ایجاد عدالت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست بلکه همه بخشها و دستگاههای اجرایی و آحاد مردم در این زمینه به نوبه خود وظیفه حساسی بر عهده دارند و باید بیش از پیش نقش آفرین و همراه دستگاه قضایی باشند.
وی افزود: با گستردگی فضای مجازی آسیبهای اجتماعی و جرائم این بخش هم افزایش یافته و دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان این بخش در استان خراسان رضوی و گناباد فعالیتهای شاخصی داشته است.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم گفت: اطاله دادرسی در محاکم قضایی در هشت سال گذشته مشکلات متعدد برای مردم و شاکیان پرونده های قضایی در زمینه های مختلف از جمله دیه و جرائم مشهود در این شهرستان ایجاد کرده بود که با کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها بخش اعظم این تنگناها کاهش یافت.
در این مراسم علیرضا محولاتی به عنوان رئیس دادگستری گناباد معرفی و از زحمات محمود دانایی که به افتخار بازنشستگی نایل آمده است قدردانی شد.
علیرضا محولاتی پیش از این دادستان عمومی و انقلاب گناباد بود.
همچنین حمید رضا بنی اسدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب، احمد آهنی فیض آباد به عنوان رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی و انقلاب و یاسر اخترشناس به عنوان رئیس شعبه 102 محاکم قضایی گناباد معرفی شدند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار:علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.