به گزارش ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کاشمر عصر دوشنبه در آیین اختتامیه این کارگاه گفت: در این کارگاه که به مدت 2 روز در دانشگاه پیام نور کاشمر برگزار شد، 70 نفر از شهرستان های مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر با آخرین شیوه های بسته بندی سوغات آشنا شدند.
رضا یوسفی هدف از برپایی این کارگاه را افزایش آگاهی و توان‌افزایی صنعت گران در حوزه صنایع ‌دستی و اصناف مرتبط با حوزه سوغات و ترویج و فرهنگ‌ سازی طراحی و بسته‌بندی صنایع ‌دستی و اهمیت جایگاه بسته‌بندی در فروش عنوان کرد.
وی افزود: محصولات کشاورزی اعم از پسته، زعفران و انار و کشمش عمده‌ترین سوغات کاشمر هستند که باید تلاش کنیم این محصولات با بسته‌بندی مناسب و بازارپسند عرضه شوند.
وی با اظهار تأسف از اینکه تاکنون رویکرد مناسبی به بسته‌بندی صنایع‌دستی و سوغات منطقه وجود نداشته، گفت: باید از همه ظرفیتها و پتانسیل های منطقه برای درآمدزایی بهره بگیریم که بسته بندی مناسب محصولات می تواند در این مسیر بسیار موثر باشد.
وی از نبود فروشگاه عرضه صنایع دستی هنرمندان در کاشمر انتقاد کرد و گفت: نبود چنین فروشگاههایی در کاشمر احساس می شود به ویژه آن که سازمان صنایع‌دستی در خصوص راه اندازی کیوسک‌های عرضه صنایع ‌دستی تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.
اکنون حدود 500 تولید کننده در کاشمر به طور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنایع‌ دستی فعالیت دارند.
کاشمر درفاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7497/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.