محمد حسن زاده روز دوشنfه در حاشیه انجام تست بازیگری ویژه فیلم یاد شده به خبرنگار ایرنا گفت: نویسنده و کارگردان فیلم امید عشقی و تهیه کننده آن هایده رزم آرا است.
وی با بیان اینکه تیم سازنده 2 روز است وارد تربت حیدریه شده اند و مدت اقامت آن ها نیز 45 روز خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه برخی از بازیگران بومی تربت حیدریه هستند، امروز از تعدادی متقاضی تست بازیگری گرفته شد.
حسن زاده در خصوص موضوع فیلم نیز گفت: موضوع اجتماعی و چکیده داستان از این قرار است که تعدادی گردشگر خارجی وارد تربت حیدریه شده و گروهی دلال زعفران فضایی را به وجود می آورند تا این گردشگران منطقه را ترک کنند.
زمین های زعفران خیر منطقه ترتب حیدریه تاکنون میزبان یک گروه ساخت فیلم داستانی با موضع زغفران نیز بوده و علاوه بر این فیلم های صنم و کویر نیز در این شهر فیلمبرداری شده اند.
مجموع 82 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، هشت هزار و 500 هکتار یعنی معادل 12 درصد استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه و از مجموع افزون بر 50 هزار هکتار عرصه کشاورزی شهرستان زاوه، 12 هزار هکتار به کشت زعفران اختصاص دارد.
در سطح استان 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان بین 14 تا 15 هزار خانوار به زعفران کاران تربت حیدریه اختصاص دارد و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی زاوه نیز 17 هزار نفر است که بالغ بر 90 درصد آن ها به کشت زعفران مشغول هستند.
اکنون به ازای هر هکتار زمین زعفران، 220 نفر روز مشغول کار هستند که در کل 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و دو تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به دست می آید.
در حالی که متوسط تولید زعفران در استان چهار کیلوگرم در هر هکتار است، این رقم در شهرستان تربت حیدریه بین 3.8 تا 4.1 کیلوگرم در هکتار است که در سال تولید 32 تن زعفران خشک را برای این خطه به همراه دارد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری و شهرستان 80 هزار نفری زاوه در 167 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارند.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.