علی اکبر لبافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای فروش کالا و محصول باید قیمت عرضه پایین بوده کیفیت افزایش یابد تا امکان حضور در بازارهای داخلی و خارجی بیشتر شود.
وی ادامه داد: متوسط زمان فعالیت روزانه بنگاههای اقتصادی در اغلب کشورها تا 19.5 ساعت است که موجب اشتغال ارزان، قیمت تمام شده پایین و رقابت پذیری محصول می شود اما این رقم در ایران به 5.5 ساعت یعنی 30 تا 40 درصد ظرفیت تولید می رسد.
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خراسان رضوی گفت: طبیعی است که فعالیت یک واحد تولیدی در چند نوبت کاری و با حداکثر ظرفیت، قیمت تمام شده محصول را کاهش می‌دهد. رقابت در بازارهای جهانی هم منوط به افزایش کیفیت و پایین آمدن قیمت کالا است.
وی افزود: بسیاری از بخشنامه هایی که دولت برای اجرا در بخشهای تولید، سرمایه گذاری و بانکها صادر می کند رویکردهای بسیار خوبی دارند اما بخش مهمی از این بخشنامه ها اجرا نمی شوند و در اجرا با مشکل جدی مواجهند لذا باید برای اجرایی شدن آنها ضمانت اجرایی نیز پیش ‌بینی شود.
لبافی ادامه داد: در سطوح مدیران ارشد و میانی آگاهی و پذیرش لازم نسبت به ضرورت توسعه فضای کسب و کار و کمک به بخش خصوصی با هدف ارتقای ظرفیتهای اقتصادی ایجاد شده اما در سطح کارشناسان که ارتباط نزدیک و رو در رو با فعالان اقتصادی دارند این دغدغه شکل نگرفته لذا باید بستری فراهم شود تا این تفکر به لایه های کارشناسی نیز تسری یابد.
وی گفت: برخی کارشناسان دستگاههای اجرایی با بخش خصوصی زورآزمایی می کنند و این خیلی بد است که کارشناس پی نبرد چقدر اهمیت دارد که کار یک تولیدکننده و کارآفرین روان شود و به تبع بهبودی اتفاق افتد و وضعیت صندوق مالیاتی بهتر شود.
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خراسان رضوی افزود: 40 درصد مشاغلی که در کشور ایجاد می شود مشاغل و کسب و کارهای خرد و خانگی است. گرچه در مواقع اضطرار لازم است از این مشاغل ایجاد شود ولی هم اینک به نظر می رسد این بخش به اشباع رسیده است.
وی گفت: باید توجه داشت اینگونه مشاغل برای دولت درآمدهای مالیاتی و بیمه‌ای تولید نمی‌کنند لذا هر قدر اشتعال صنعتی را توسعه دهیم و ایجاد اشتغال در واحدهای بزگ را دنبال کنیم اشتغالی بیشتر با ماندگاری بالاتر خواهیم داشت.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.