یحیی براتی روز پنجشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مسئولان مربوط انتظار داریم با توجه به شرایط خاص و مرزی بودن خواف، با اختصاص اعتبارات مناسب رفع این معضل را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.
مسئول دفتر سیاسی و انتظامی فرمانداری خواف یکی دیگر از آسیب پذیری های خواف را در حوزه فضای سایبری ذکر کرد و گفت: فضای مجازی برای همه مناطق مخاطراتی دارد اما برای نواحی مرزی و تلفیقی مانند خواف این آسیب پذیری از حساسیت بالایی برخوردار است و برای کاهش مسائل و مشکلات احتمالی، باید با حساسیت بیشتر به این مساله توجه شود.
براتی ادامه داد: صدور موافقت اصولی اجرای طرحهای عمرانی و اقتصادی این شهرستان منوط به داشتن پیوست پدافند غیرعامل و رعایت ملاحظات برای مقابله با بحرانها و حوادث پیش بینی نشده است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل خواف افزود: وضعیت عمومی و زیرساختهای حوزه های آبرسانی شهری، گازرسانی، برق رسانی، صنعت و معدن و کشاورزی این شهرستان از نظر اصول پدافند غیرعامل رضایت بخش است.
وی گفت: با توجه به مرزی بودن خواف و داشتن 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، ورود و خروج محصولات و سموم و نهاده های کشاورزی در این منطقه در ایست و بازرسی ها با حساسیت خاصی کنترل می شود و سامانه های حفاظتی در مخازن آب مناطق شهری در حال نصب است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل خواف گفت: همه ایستگاههای گازرسانی مناطق شهری و روستایی به صورت دقیق مورد رصد قرار می گیرند و برای کاهش مخاطرات احتمالی خط جداگانه ای برای تامین گاز صنایع و معادن این شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی اجرای نظام برنامه ریزی و مدیریت عملکرد و برگزاری دوره ای همایش های مبانی پدافند غیرعامل برای مسئولان و دهیاران، تشکیل کارگروههای فرعی پدافند غیرعامل در همه مراکز و بخشها را از مهمترین اقدامات این شورا ذکر کرد.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خواف هم گفت: پراکندگی زیاد مناطق روستایی این شهرستان آسیب پذیری مخازن آب را افزایش داده و اعتبارات سال جاری جوابگوی نیاز به انجام اقدامات حفاظتی نیست.
مهدی عبدیان گفت: اقدامات حفاظتی نظیر نصب آژیر خطر و حصارکشی با اولویت مخازن حساس و مخصوص نگهداری کلر توسط پیمانکار در حال اجرا است ولی برای رعایت کامل اصول پدافند غیرعامل در همه 37 مخزن مناطق روستایی اعتبار بیشتری نیاز است.
ششم لغایت دوازدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
هم اکنون 83 روستا با 18هزار و 916 مشترک زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی خواف قرار دارند.
آبرسانی به این روستاها به وسیله 388 کیلومتر شبکه توزیع و 355 کیلومتر خط انتقال آب از طریق چاه، چشمه و قنات انجام می شود.
شهرستان 140 هزار نفری خواف در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده/ ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.