به گزارش ایرنا، این وضعیت از حدود 2 هفته قبل آغاز و نارضایتی زائران اربعین حسینی را فراهم کرده است بطوریکه برخی شرکتها بلیت مزبور را با قیمت بیشتر از 2 میلیون تومان به مسافران عرضه می کنند.
علاوه بر آن برخی شرکت های هواپیمایی یا سایت های فروشنده بلیت چارتری اقدام به ابطال بلیت برخی مسافران و فروش آن به قیمت بالاتر به افراد دیگر می کنند.
یکی از شهروندان که چندی پیش برای تهیه بلیت پرواز نجف به یکی از دفاتر هواپیمایی در مشهد مراجعه کرده بود در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: متصدیان فروش، نرخ بلیت مشهد - نجف را حدود 2 میلیون تومان به وی اعلام کرده اند.
محمد مهدی رضایی افزود: هنگام اعتراض به این افزایش قیمت، فروشنده شرکت خدمات مسافرتی با لحن تند گفته است بلیت با همین نرخ نیز در بازار موجود نیست اگر قصد تهیه بلیت ندارید وقت ما را نگیرید.

* برخورد با گران فروشی بلیت مشهد - نجف
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در این باره گفت: با گران فروشی بلیت مشهد - نجف برخورد می شود.
مجید فرقانی افزود: نرخ مسیر هوایی مشهد - نجف از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای رفت و برگشت 15 میلیون ریال و برای مسیر رفت هفت میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.
وی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در این زمینه موضوع را از طریق شماره تلفن 32281833 به انجمن صنفی اعلام کنند.
وی گفت: طبق تصمیم گیری سازمان هواپیمایی کشوری فقط سه دفتر هواپیمایی در مشهد مجاز به فروش بلیت پرواز مشهد - نجف هستند که انحصاری کردن عرضه بلیت پرواز مزبور، منجر به ازدحام جمعیت در این دفاتر و عرضه بلیت خارج از نرخ مصوب شده است.

* مجازات و برخورد با شرکتهای متخلف
بازپرس ویژه تخلفات فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در صورت شکایت شاکی از مصادیق فروش مال غیر، طبق قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و کلاهبرداری با شرکت متخلف به جرم کلاهبرداری، برخورد خواهد شد.
محمد حسن اصولی صفار افزود: تاکنون شکایتی در این زمینه ارائه نشده ولی در روزهای اخیر مسافر پرواز مشهد - اهواز با مراجعه به بازپرسی فرودگاه مشهد اعلام کرده است که بلیت را از یک شرکت مستقر در تهران به نرخ 260 هزار تومان تهیه کرده ولی این آژانس هواپیمایی بلیت وی را باطل و به قیمت 460 هزار تومان به مسافر دیگری فروخته است.
وی اظهار کرد: هر شرکتی که بلیت مسافر را خودسرانه باطل کند، مجرم است و مجازات خواهد شد.

* تخلفات مربوط به دفاتر فاقد مجوز است / از دفاتر مجاز بلیت تهیه شود
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون گزارشی از گران فروشی بلیت در دفاتر مجاز تعیین شده برای فروش بلیت پرواز مشهد - نجف اعلام نشده است.
سعید ولی زاده افزود: گران فروشی ها مربوط به دفتر فاقد مجوز و دفاتر اینترنتی است که هیچ مجوزی برای فعالیت ندارند.
وی ادامه داد: دفاتر مجاز مطابق نرخ مصوب بلیت را عرضه می کنند و به صورت مستمر بازدیدهای لازم در این زمینه انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان بلیت های مورد نیاز خود را از دفاتر مجاز تهیه کنند، اظهار کرد: چنانچه شهروندان به گران فروشی در دفاتر مجاز برخورد کرده و موضوع را به انجمن صنفی اعلام کنند، موضوع در همان روز رسیدگی خواهد شد.
گزارشگر: ندا جواهرفر** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.