سیدخلیل منبتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمتگزاران و ارادتمندان به ساحت امام رضا (ع) با نظارت آستان قدس رضوی، تمام هزینه های پذیرایی از زائران را در این ایستگاه ها تقبل کرده اند.
وی بیان کرد: از 6 ایستگاه مذکور، 2 ایستگاه در کاظمین در جوار بارگاه ائمه معصومین (ع)، 2 ایستگاه در کربلا، یک ایستگاه در شلمچه و یک ایستگاه در چزابه مستقر شده است.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار کرد: در این ایستگاه ها علاوه بر پذیرایی از زائران، اقلام متبرک حضرت رضا (ع) نیز بین زائران اربعین حسینی توزیع می شود.
منبتی افزود: برای دهه آخر صفر نیز مطابق هر سال، 60 ایستگاه پذیرایی توسط خدمتگزاران امام رضا (ع) به صورت خودجوش و با هزینه خود، در تمامی محورهای منتهی به مشهد در شهرستان های قوچان، کلات، سرخس، فریمان، تربت حیدریه و نیشابور دایر و در آنها خدماتی در بخش اسکان، پذیرایی، پزشکی و فنی به خودروها ارائه می شود.
وی بیان کرد: تلاش شده است تا ایستگاه های پذیرایی از زائران دهه آخر صفر و همچنین ایستگاه های پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط خود مردم برپا و توسط آنان اداره شود و با این روش، به دلیل عشق و ارادتی که به ائمه معصومین (ع) در مردم موج می زند، دامنه استقرار ایستگاه ها و ارائه خدمت به زائران گسترش می یابد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه آخر صفر مانند روال سال گذشته ، یک وعده غذای متبرک بین زائران پیاده در مهمانسرای حضرت امام رضا (ع)، ایستگاه های پذیرایی داخل شهر و محل هایی که زائران اسکان می یابند، توزیع می شود.
منبتی اظهار کرد: در سه روز آخر صفر سال گذشته هر روز 100 هزار وعده غذایی متبرک در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد توزیع شد و امسال نیز آستان قدس رضوی نهایت تلاش خود را برای متنعم شدن همه زائران پیاده از سفره بابرکت امام رضا (ع) خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، امسال خراسان رضوی 60 ایستگاه پذیرایی یا موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در عراق مستقر کرده است. پیش بینی می شود 320 هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر به مشهدالرضا سفر کنند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.