به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان فریمان افزود: جمعیت جویندگان کار به ویژه قشر تحصیل کرده در استان خراسان رضوی قابل توجه است که باید از طریق طرحهایی مانند الگوی توسعه مشاغل خانگی، اشتغالزایی را گسترش داد.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در هشت استان کشور که از مشهد آغاز شد، اظهار کرد: اجرای این طرح بویژه با بهره گیری از ظرفیت های علمی و فناوری در تکمیل زنجیره تولید و اشتغال خراسان رضوی بسیار موثر است.
وی گفت: با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی طی سالهای اخیر اقدامات خوبی برای اشتغالزایی در بخش های مختلف استان خراسان رضوی انجام شده است.
رشیدیان کاهش نرخ بیکاری استان در سه ماه اخیر از 14.3 به 10.1 درصد، کاهش 2 درصدی جویندگان کار در تابستان امسال و ایجاد 180 هزار فرصت شغلی جدید در استان را از جمله دستاوردها در این زمینه عنوان کرد.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت تعاونی ها به عنوان گسترده ترین شبکه اقتصادی کشور در راستای رونق تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: یکی از ضعف ها در این حوزه عدم شبکه سازی در بخش های مختلف تعاونی اعم از خدماتی، کشاورزی، مسکن و تجارت است.
وی اظهار کرد: شبکه سازی در بخش های مختلف تعاونی، بهره وری بیشتر، توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده را به دنبال دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: امسال با همکاری بانک سینا، بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری، 500 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای استان خراسان رضوی اختصاص یافته که تاکنون 380 میلیارد ریال از این مبلغ در قالب اجرای طرح و پروژه در روستاها هزینه شده است.
وی بر نقش محوری روستاها در حوزه اشتغال و توسعه همه جانبه تاکید کرد و افزود: رشد جمعیت روستایی خراسان رضوی روند مثبت داشته و با وجود خشکسالی ها، جمعیت روستایی در این استان 6 دهم درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: هدف گذاری برای ارتقای تولید، صادرات و اشتغال استان صورت گرفته و تکالیف دستگاههای دولتی و غیر دولتی در این زمینه مشخص شده است که در پایان سال عملکرد فرمانداران و دستگاههای اجرایی استان در این زمینه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
استاندار خراسان رضوی رویکرد سفرهای شهرستانی را توجه به مزیت های اقتصادی مناطق و شهرستان های استان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری عنوان کرد.
وی همچنین ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب را گام موثری برای مردمی کردن اقتصاد، جلوگیری از تنش ها در این حوزه و مقاوم کردن بنیه اقتصادی کشور دانست.
وی بر نهادینه کردن فرهنگ کار، بهبود فضای کسب و کار و گسترش فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در سراسر استان از کالاها و تولیدات داخلی استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی در سفر امروز به شهرستان فریمان با خانواده شهید سید اسماعیلی نژاد دیدار کرد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.