حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 160 پی.اس.آی بیش از حد مجاز و در وضعیت هشدار است.
وی با اشاره به ماندگاری آلودگی در هوای این کلانشهر افزود: شاخص کلی کیفیت هوای این کلانشهر از اول هفته به ترتیب 106 و 160 پی.اس.آی بوده است. هم اکنون منطقه شهید مفتح با 219 پی.اس.آی بیشترین بار آلودگی را دارد و در وضعیت اضطرار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مناطق خیام شمالی با 173، چمن با 172، سمزقند با 171، شهید کریمی با 167، امامیه با 162، سرافرازان با 161، شهید آوینی با 160، الهیه با 153، حرم مطهر با 125 و خاقانی با 108 پی.اس.آی از دیگر مناطق آلوده صبح امروز در مشهد هستند.
وی گفت: آلایندگی اصلی در منطقه شهید مفتح ناشی از منواکسید کربن و در سایر ایستگاهها ذرات معلق است.
صالحی با تاکید بر لزوم استفاده شهروندان مشهدی از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
روزهای دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هفته گذشته نیز کیفیت هوای این شهر در وضعیت هشدار قرار داشت.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزوجاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.