فرشته سلجوقی عصر یکشنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده خراسان رضوی افزود: این طرح طی ماههای اخیر در کارگروههای مرتبط با سیاستهای 16 گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع خانواده مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: طرح شبکه فعالان ازدواج در کمیسیون فرهنگی اجتماعی پارلمان زنان تایید و مقرر شد نماینده اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی این طرح را برای اجرایی شدن و تخصیص اعتبار به وزارت ورزش و جوانان ارسال کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین دبیرخانه طرح شبکه فعالان ازدواج به صورت آزمایشی در شهرداری مشهد تشکیل می شود و تمامی دستگاههای مرتبط در حد شرح وظیفه باید همکاری لازم را برای اجرایی شدن این طرح داشته باشند.

* خراسان رضوی رتبه نخست در ازدواج کودکان زیر 14 سال
وی همچنین گفت: خراسان رضوی در مساله ازدواج کودکان زیر 14 سال در کشور رتبه نخست را دارد. پارسال شش هزار و 800 ازدواج زیر 14 سال در این استان ثبت شد که البته این آمار کمتر از میزان واقعی است.
سلجوقی افزود: در تمام دنیا پدیده ناهنجار کودک همسری وجود دارد. کودک همسری در خراسان ناشی از چندین مساله اساسی از جمله آداب و رسوم طایفه ای، مالکیت آب با افزایش میزان مهریه و فرزندآوری بیشتر است.

* ثبت طلاق کودکان
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال 820 مورد طلاق مربوط به گروه سنی زوجین زیر 18 سال در سامانه طلاق استان ثبت شده است. 546 طلاق در سن 18 سالگی نیز ثبت گردیده است.
غلامحسین حقدادی افزود: همچنین شش هزار و 800 ازدواج زیر 14 سال در خراسان رضوی ثبت شد. پنج درصد کل مراجعان به مرکز طلاق، کودکان زیر 18 سال هستند و 10 درصد ازدواجهای استان نیز مربوط به کودکان زیر 18 سال است.
همچنین در این نشست مرضیه محبی رئیس کانون زنان حقوقدان خراسان رضوی طی حکمی به عنوان رئیس پارلمان مشورتی زنان استان معرفی شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.