به گزارش ایرنا، معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش تربت حیدریه در این آیین گفت: برای این سه پروژه اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه و درنظر گرفته شده است.
سعید نیرویی افزود: کتابخانه خیرساز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان در زمینی به مساحت 150 متر مربع و با اعتبار 600 میلیون ریال برای استفاده 197 دانش آموز و توسط خیر نیک اندیش نسرین عسکری موحد به یادبود همسرش مرحوم ابوالقاسم یزدانیان بنا شده است.
وی در آیین کلنگ زنی احداث مجتمع فرهنگی آموزشی در یکی از میادین اصلی شهر نیز گفت: پروژه در زمینی به مساحت 350 متر و با زیربنای 1540 متر مربع در 5 طبقه بعنوان اتاق فکر آموزش و پرورش تربت حیدریه احداث می شود.
نیرویی افزود: زمین پروژه توسط خیر نیک اندیش رحیمه فاضل بهشتی به آموزش و پرورش تربت حیدریه اهدا شده و یکی دیگر از خیران با مساعدت مبلغ 2 میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز اعلام آمادگی کرده است.
وی اظهار کرد: پروژه در پنج طبقه شامل، پژوهشسرای دانش آموزی، کانون بازنشستگان، کتابخانه عمومی، سایت کامپیوتر و دارالقران بعنوان اتاق فکر نظام تعلیم و تربیت در تربت حیدریه احداث می شود.
امروز همچنین پروژه دبستان 12 کلاسه شکوه وزیری نژاد با زیربنای 1500 متر مربع و هزینه بری 7 میلیارد ریال در سه طبقه با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
اکنون 35 هزار و 769 دانش آموز در 316 آموزشگاه و یک هزار و 666 کلاس درس و توسط دو هزار و 500 نفر معلم تحصیل می کنند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوبی غربی مشهد واقع است.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.