به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ این سئوال که آیا غلامی گزینه بیست و یکم آقای روحانی بوده است؟ اظهار کرد: من گزینه ها را نشمرده ام.
وی اظهار کرد: از نظر علمی می توانم گزینه دولت برای وزارت علوم را یکی از افراد بسیار خوش سابقه ارزیابی کنم و از این جهت امیدوارم مجلس شورای اسلامی هم با توجه به شایستگی های وی به او رای بالایی بدهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ سئوالی درباره منابع درآمدی دولت، گفت: با عنایت به کاهش سهم بودجه کشور در حوزه نفت از 41 درصد به 26 درصد، در تلاش هستیم با افزایش سه درصدی در حوزه مالیات، با واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه منابع داخلی، این نقصیه را جبران کنیم.
نوبخت افزود: میزان سرمایه گذاری در کشور در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 7.1 درصد رشد مثبت داشته و آثار آن در صنعت ساختمان هویداست به طوری که میزان سرمایه گذاری در این صنعت در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز هفت درصد رشد داشت.
وی بیان کرد: این ارقام نوید دهنده شرایط امیدبخش برای آینده است به طوری که در سالهای گذشته در هر سرشماری با وجود اینکه رشد اقتصادی در کشور محقق شده بود، اما بخش صنعت ساختمان و بخش سرمایه گذاری رشد منفی داشت.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.