حسین رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهلت ثبت نام مدیران این کاروانها برای تشرف پیاده به مشهد در دهه پایانی ماه صفر از اول تا 20 مهر جاری تعیین شده بود. هم اکنون این سامانه برای ثبت نام باز و فعال است اما کاروانهایی که از این پس ثبت نام کنند در بخش رزرو قرار می گیرند.
وی ادامه داد: برای کاروانهای ثبت نامی بر اساس برنامه سفر به منظور اقامت، اسکان و خدمات در طول مسیر و نیز مشهد برنامه ریزی می شود و با توجه به ظرفیتی که افزایش می یابد به کاروانهای رزرو اعلام و خدمات لازم به آنان هم ارائه می شود.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: این 800 کاروان طی مهلت تعیین شده با مراجعه به نشانی اینترنتی www. Zaerin8.com یا www. Zaerin8.ir نسبت به ثبت نام و یا تکمیل و ویرایش اطلاعات خود اقدام کرده اند. 20 درصد مدیران ثبت نامی در این دوره کسانی هستند که برای نخستین سال مسئولیت کاروان پیاده را عهده دار می شوند.
وی افزود: تا اربعین امکان ثبت نام رزرو برای کاروانهای پیاده از سراسر کشور همچنان وجود دارد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده و یک شرکت بیمه گر همه زائران پیاده از مبدا سفر تا مشهد و بازگشت به شهر خود برای مدت 15 روز بیمه می شوند.
رضایی ادامه داد: هزینه بیمه هر زائر 10 هزار ریال است که بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت بیمه 20 درصد مبلغ توسط جمعیت پرداخت و مدیران کاروانها با پرداخت فقط هشت هزار ریال از این مبلغ می توانند زائران را بیمه نماید.
وی گفت: بر این اساس جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی، مدیران و خدمتگزاران هستند که در قالب 'بیمه نامه مسئولیت مدنی' زائران را بیمه می کنند و طبق آن هر نوع خسارت و آسیب جانی به زائر حداکثر تا تاریخ اتمام بیمه نامه تو ا سقف تعهدات جبران می شود.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی افزود: حداکثر تعهدات شرکت بیمه برای هزینه های پزشکی هر زائر در هر حادثه 50 میلیون ریال، فوت و نقص عضو در ماههای عادی دو میلیارد و 100 میلیون ریال و در ماههای حرام دو میلیارد و 800 میلیون ریال است. مدیران کاروانها از اول آبان ماه با مراجعه به سامانه مربوطه زائران را بیمه نمایند.
پارسال در ایام پایانی ماه صفر 270 هزار زائر پیاده به مشهد سفر کردند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.