محمد علی امینی روز شنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزش گناباد از ظرفیتهای بالقوه بسیار در رده های سنی مختلف و در مناطق شهری و روستایی برخوردار است که به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات امکان به فعلیت رساندن آنها فراهم نشده است.
وی اظهار کرد: با ورود خیران ورزشیار و سرمایه گذاران بخش خصوصی و ساخت و توسعه فضاهای ورزشی گام های مهمی برای نخبه و قهرمان پروری و شکوفایی استعدادهای ورزشکاران مستعد گناباد برداشته می شود.
وی گفت: ورزش شهرستان گناباد با وجود استعدادهای فراوان با مشکلات متعدد دست به گریبان است که از جمله آنها می توان به نبود یا کمبود فضاهای ورزشی به ویژه در بخش بانوان اشاره کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد افزود: راه اندازی شورای مشورتی جوانان، جلب مشارکت خیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی و استعداد یابی در مناطق شهری و روستایی با همکاری آموزش و پرورش از اقدامات مهم ورزش و جوانان گناباد در سالجاری است.
وی فعال نبودن هیاتهای ورزشی را دیگر مشکل این بخش دانست و اظهار کرد: از مجموع 30 هیات ورزشی گناباد که طی سالهای گذشته راه اندازی شده هم اکنون 15 هیات فعال است.
وی گفت: با وجود ظرفیتهای بسیار در بخش بانوان، مسئول ورزش بانوان در اداره ورزش و جوانان گناباد وجود ندارد.
امینی با اشاره به ظرفیتهای ورزش سوارکاری گناباد از برگزاری همایش سوارکاری این شهرستان با هدف شناسایی قابلیتهای این بخش در آینده نزدیک خبر داد.
وی افزود: معاونت ورزش بانوان و هیاتهای بسکتبال، معلولین و جانبازان، انجمن های ورزشی و بدمینتون گناباد نیز در سالجاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی اظهار کرد: با وجود برگزاری سالانه یک هزار مسابقه ورزشی در گناباد، این شهرستان فقط از 2 سالن ورزشی فاقد کیفیت مطلوب برخوردار است که کف پوشهای آنها نیازمند تعویض است.
هم اکنون 2250 ورزشکار در شهرستان گناباد سازماندهی شده اند.
26 مهر لغایت دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.