غلامحسن شافعی روز پنجشنبه در همایش روز ملی استاندارد در مشهد افزود: باید با هماهنگی و همگامی در این زمینه موازی کاری رفع و تصمیم گیری در یک نقطه انجام شود.
وی اظهار کرد: در سالهای اخیر شاهد تغییر مثبت در رویکرد سازمان ملی استاندارد هستیم چرا که رویکرد این نهاد از کنترلهای شدید پلیسی به سوی تعالی در زمینه کارهای تولید تغییر یافته است.
وی گفت: زیستن در جهان مدرن موجب شده اسلوب شهرهای جهان بویژه ایران از نظر معنا دگرگون شود.
شافعی افزود: در فضایی که می خواهد روح زندگی در جریان باشد و حس زندگی زیباتر شود شاهد سقوط زندگی شهری بوده و بدقوارگی، به هم ریختگی و نابودی فضای زندگی شهری و محیط زیست و بحران آب را نظاره گر هستیم.

* لزوم استاندارد سازی مدیران اجرایی
رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: استاندارد تنها به چند محصول مصرفی و خوراکی ختم نمی شود بلکه در همه رفتارهای بشر باید استاندارد سازی انجام شود.
حسن حسینی افزود: باید به فکر استاندارد سازی افراد و مدیران برای کارهای اجرایی باشیم تا با مدیران غیر اجرایی و فاقد تخصص لازم در بخشهای اجرایی مواجه نشویم.
این فعال بخش صنعت اظهار کرد: آسیب های محیط زیستی صنایع و بحران آب کشور نشان می دهد مدیران اجرایی استاندارد در کشور نداریم.
وی با بیان اینکه تولید در کشور گران است گفت: بخشی از این گرانی مربوط به تعرفه و مالیات و دریافتی های مختلف دستگاههای دولتی است و امسال نیز شاهد افزایش تعرفه های استاندارد هستیم که با توجه به نامگذاری امسال به سال تولید و اشتغال انتظار می رفت تعرفه استاندارد کاهش یابد.
22 مهر مصادف با 14 اکتبر 'روز جهانی استاندارد' نامیده شده است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.