به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حسین اصلاحی افزود: این متخلفان که از بوشهر برای زنده گیری پرندگان شکاری به این شهرستان آمده بودند در جریان گشت و کنترل یکان حفاظت محیط زیست درگز، به دام افتادند.
وی گفت: از متهمان 2 بهله دلیجه، 6 قطعه کبوتر چاهی، چهار قطعه قمری به همراه لاشه 2 قطعه دم جنبانک و یک قطعه کبک و نیز ادوات صید و شکار شامل شامل 2 حلقه تور و 35 عدد شفجه (دام سیار که به کبوتر طعمه بسته می شود) کشف شد.
اصلاحی بیان کرد: متخلفان به موجب قانون شکار و صید، بابت شکار غیرمجاز این پرندگان به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.
وی افزود: مطابق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان خسارت وارده توسط متخلفان برای شکار 2 بهله دلیجه و سایر پرندگان مکشوفه جمعا 403 میلیون و 200 هزار ریال تعیین شده است .
تندوره در سال 1347 به عنوان منطقه حفاظت شده قرق شد و در سال بعد از آن به پارک وحش تندوره تغییر نام یافت. از سال 1353 مساحت این پارک تقلیل یافت و طی مصوبه شماره 101 شورای عالی محیط زیست مورخ 21 شهریور ماه 1361 به عنوان پارک ملی تندوره معرفی شد.
مساحت کنونی پارک ملی تندوره 35 هزار و 540 هکتار و مساحت منطقه حفاظت شده تندوره 9 هزار و 50هکتار است.
پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره در محدوده شهرستان درگز واقع در شمال خراسان رضوی نزدیک مرز ترکمنستان در منطقه ای کوهستانی با صخره ها و تپه ماهورهای متعدد و دره های ژرف و پرشیب پوشیده از گیاهان مختلف قرار دارد و یکی از بهترین زیستگاه های جانوران وحشی به ویژه قوچ و میش اوریال است.
مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.