دکتر محمدرضا صفری روز چهارشنبه در همایش مسئولان صدور پروانه بهره برداری از اماکن دامی شرق کشور در مشهد افزود: دامپزشکان 17 هزار نفر از اعضای نظام دامپزشکی در سطح کشور را تشکیل می دهند و بقیه کاردان و کارشناس امور دامپزشکی هستند.
وی ادامه داد: افزون بر 90 درصد دانش آموختگان حوزه دامپزشکی کشور عضو سازمان نظام دامپزشکی و بقیه در مشاغل دیگر مشغول کار هستند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: دفاتر نظام دامپزشکی در همه استانهای کشور تاسیس شده و ساماندهی فعالیتهای حرفه ای دامپزشکان و اجرای فعالیتهای مرتبط از وظایف نظام دامپزشکی می باشد.
وی به واگذاری صدور پروانه های مراکز تولید اماکن دامی به سازمان نظام دامپزشکی اشاره و بیان کرد: این اقدام از سال 1391 ابتدا در 10 استان عملیاتی شد و هم اکنون در تمامی مناطق کشور اجرا شده است.
صفری افزود: طی این مدت 58 هزار پروانه توسط کارشناسان حوزه دامپزشکی در حوزه های بهره برداری، تاسیس، موافقت اصولی و تولید در سطح کشور صادر شده است. پیش از این، صدور پروانه های مراکز تولید اماکن دامی توسط ادارات دامپزشکی انجام می شد و با واگذاری تصدیگریها به حوزه نظام پزشکی علاوه بر اشتغالزایی حدود 300 نفر از کارشناسان دامپزشکی، فرآیند صدور پروانه ها در زمان کوتاهتر و با هزینه کمتر انجام می شود.
همایش یک روزه مسئولان صدور پروانه بهره برداری از اماکن دامی شرق کشور با حضور روسا و کارشناسان نظام دامپزشکی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و سیستان و بلوچستان به میزبانی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.