احسان فرشته ‌پور روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان وظایف هر یک از عوامل دست اندرکار اجرای ساختمان از قبیل صاحب کار، سازنده یا مجری، ناظر، شهرداری و سازمان نظام مهندسی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست کارگران، عابران، ساکنان و شاغلان مجاور کارگاه ساختمان و همچنین حفاظت از ساختمانها، بناها، وسایل نقلیه و درختان مجاور کارگاه ساختمانی بیان شده است.
وی اظهار کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان در قانون نظام مهندسی مورد تاکید واقع شده و الزامی است و فعالیت پروژه ‌هایی که آن را رعایت‌ نکنند متوقف می‌ شود.
دبیر همایش منطقه‌ ای ایمنی در کارگاه ‌های ساختمانی نیز در این نشست از برگزاری نخستین همایش منطقه‌ ای ایمنی کارگاههای ساختمانی در مشهد خبر داد.
محمدرضا چراغچی گفت: به رغم آموزشهای دستگاههایی همچون راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، شاهد کم ‌توجهی ‌هایی در ایمنی ساخت و سازها هستیم که حوادث تلخی نیز در بر داشته است.
وی با بیان اینکه عامل اصلی آسیبهای ایمنی مجاب نشدن مالکان و مهندسان ساختمانی بوده است افزود: در این همایش از طرح بیمه مسئولیت مدنی مسئولان ایمنی و الزام بکارگیری آن نیز رونمایی شده و تفاهم نامه همکاری آن نیز منعقد می ‌شود.
وی اظهار کرد: مخاطبان این همایش که روز پنجشنبه هفته جاری در مجتمع رافت مشهد برگزار خواهد شد، بیش از ۵۰۰ نفر از مهندسان، مسئولان ایمنی و دست ‌اندرکاران حوزه ساختمان از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، فارس، مازندران، اصفهان، البرز و تهران هستند.
چراغچی گفت: در این همایش از مجریان هشت پروژه برتر در حوزه ایمنی قدردانی خواهد شد.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.