مسعود فیروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون حدود یک سوم بیماران روانی مزمن ساکن در مراکز شبانه روزی این استان فاقد هویت و خانواده مشخص هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار بیمار روانی مزمن در 11 مرکز شبانه روزی ویژه این بیماران نگهداری می شوند که 300 نفر آنان فاقد هویت و خانواده اند.
وی با اشاره به پرداخت کلیه هزینه های نگهداری این بیماران توسط بهزیستی، افزود: سایر بیماران روانی که دارای خانواده هستند نیز به ازای هر نفر پنج میلیون و 600 هزار ریال یارانه نگهداری در مراکز از بهزیستی دریافت می کنند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هزینه نگهداری از یک بیمار روانی مزمن در مرکز شبانه روزی ماهانه 9 میلیون ریال است.
فیروزی با اشاره به اینکه ویژگی خاص مشهد بخصوص وجود بارگاه رضوی موجب می شود خانواده ها اقدام به رهاسازی بیمار یا معلول خود در این شهر و یا حرم نمایند، افزود: بعضا فشار زیاد روحی- روانی و مالی به خانواده های دارای سالمند، بیمار روانی و معلول و البته ناآگاهی آنان از نحوه نگهداری راحت و صحیح این افراد موجب می شود با امید به شفا و یا شفاعت حضرت رضا(ع) معلول و سالمند خود را در مشهد رها کنند.
وی بیان کرد: کلیه افراد دچار این مشکلات که فاقد هویت هستند پس از شناسایی در سطح شهر و یا حرم رضوی تحویل سازمان بهزیستی می شوند.
استان خراسان رضوی دارای حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت است که حدود 100 هزار نفر از این تعداد در بهزیستی خراسان رضوی پرونده دارند.
7496/5132
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.