حجت الاسلام علی بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اعزام روحانی به مساجد حاشیه شهر ساماندهی وضعیت فرهنگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی برای نوجوانان و جوانان بوده است.
وی بیان کرد: با تلاش این مبلغان روحانی در هر مسجد به طور متوسط 40 پسر و 40 دختر جذب فعالیت های فرهنگی مساجد شدند و در دوره های غنی سازی اوقات فراغت تابستان و سایر فعالیت های فرهنگی و خدماتی در طول سال مشارکت کردند.
وی اظهار کرد: با تلاش روحانیان تلاش شد دانش آموزان پس از دوره تابستان نیز در مساجد حضور یابند که با بسترسازی لازم، هم اینک بچه های هر محله در حاشیه شهر تکالیف درسی خود را نیز در مساجد انجام می دهند.
حجت الاسلام بخشی گفت: هر دانش آموز در مسجد مسئولیتی برعهده دارد و ضمن مشارکت در فعالیت های فرهنگی در حوزه خدماتی بویژه در مناسبت ها نیز انجام وظیفه می کند.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های پیش بینی شده برای بچه های مساجد حاشیه شهر مشهد، فراخوان برای حضور دانش آموزان در اردوهای فرهنگی – تربیتی است که در طول سال برای منطقه حاشیه شهر مشهد به تعداد سه هزار و 500 نفر شامل یکهزار و 750 دختر و یکهزار و 750 پسر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: نخستین دوره از این اردوها پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با حضور یکهزار و 600 دختر و پسر در اردوگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد و ضمن پذیرایی از دانش آموزان، برنامه های آموزشی در قالب بازی و سرگرمی برای آنان اجرا شد.
یکهزار و 15 مسجد در محلات مختلف شهر مشهد وجود دارد که مدیریت آنها با نهادهایی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه و شهرداری است.
یک میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت 3.5 میلیون نفری مشهد در حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.