به گزارش ایرنا در این آیین مصطفی مهرابی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی نیز حضور داشتند.
مرکز هاسپیس مشهد در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیربنای پنج هزار متر مربع با هزینه 100 میلیارد ریال توسط بنیاد خیریه خطیب ساخته شده است.
پروفسور خطیب در این آیین گفت: هاسپیس (طب تسکینی) یک مرکز ویژه نگهداری و ارائه خدمات به بیماران لاعلاج نیازمند است و در زمینه های جسمانی، روحی و مالی به بیمار و خانواده اش خدمات ارائه می کند.
وی که موسس نخستین بنیاد هاسپیس در ایران است، افزود: مراکز هاسیپس در تمام دنیا وجود دارد و در این مرکز بیمارانی را که از درد رنج می برند، تسکین داده و مشاوره های لازم روحی و روانی را به آنان و خانواده شان ارائه می دهند.
این جراح مغز و اعصاب مقیم آمریکا تاکید کرد: این خدمات نه تنها در مرکز هاسپیس بلکه در صورت نیاز در منزل بیماران هم داده خواهد شد.
پروفسور خطیب افزود: بنیاد و کلینیک خیریه خطیب به مدت 13 سال است که در شهر مقدس مشهد در حال خدمتگزاری به زائران و مجاوران نیازمند حضرت رضا (ع) است و من دوست داشتم با تاسیس اولین هاسپیس ایران به هموطنانم خدمتی کرده باشم.
وی بیان کرد: خوشبختانه با حمایت دولت جمهوری اسلامی موفق به دریافت مجوز ایجاد نخستین هاسپیس در شهر مقدس مشهد شدیم.
در این مراسم هشتاد و هفتمین سالگرد تولد پروفسور سیدرضا خطیب نیز با توزیع کیک تولد وی در بین حاضران گرامی داشته شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.