به گزارش ایرنا، مجتبی مزروعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح کشاورزی و دامپروی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: اعتبار کشت گلخانه ها از محل ارتقای شاخص ها است و با توجه به یارانه پنج درصدی جهاد، این تسهیلات با کارمزد 11 درصدی به کشاورزان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای یکی از مهم ترین راهبردهای جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای افزایش بهره وری اقتصاد کشاورزی و مدیریت منابع آب است.
مزروعی گفت: در حال حاضر 240 هکتار کشت گلخانه ای در خراسان رضوی وجود دارد که جایگاه نهم را به لحاظ توسعه گلخانه ها در کشور دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مصرف کمتر آب، رونق اشتغال و افزایش تولید برخی از مزایای کشت گلخانه ای است، افزود: امسال اجرای 100 هکتار کشت گلخانه ای در استان در دستور کار این نهاد قرار دارد.
وی افزود: شهرستان سبزوار با 10 هکتار کشت گلخانه ای پس از شهرستان های مشهد، چناران و فریمان رتبه چهارم را در خراسان رضوی دارد.
مزروعی با اشاره به مطالبات گندم کاران خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون 69 درصد مبلغ خرید تضمینی گندم از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز شده و پرداخت مابقی طلب گندمکاران نیز در حال پیگیری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با حضور نماینده مردم سبزواردر مجلس شورای اسلامی و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در سفری یک روزه از تعدادی از مجتمع های کشاورزی و دامپروری شهرستانهای سبزوار و داورزن بازدید کرد.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.