به گزارش ایرنا عبدالحمید احمدی شامگاه پنجشنبه در بیستمین دوره آموزش بانوان مربی ورزش سرگروههای حلقه های صالحین نیروی مقاومت بسیج در مشهد افزود: بر اساس تحقیقات تصمیم گیری در وضعیتهای دشوار اخلاقی برای گروههای مختلف ورزشکاران متفاوت است و هر چه سن ورزشکار یا مربی بالا می رود تعهد اخلاقی اش هم کاهش پیدا کرده و احتمال ارتکاب رفتارهای پرخطر در وی افزایش می یابد.
وی گفت: ویژگیهای فیزیکی برخی ورزشها نیز تاثیر معناداری بر تعهد اخلاقی ورزشکار دارد مثلا تنیس بازان تعهد اخلاقی بیشتری نسبت به بوکسورها دارند.
معاون وزیر تصریح کرد: هرچه مربیان و ورزشکاران سابقه بیشتری برای حضور در محیط قهرمانی داشته باشند به بازی جوانمردانه توجه کمتری داشته و برعکس به برد و نتیجه گرایی بیشتر توجه می کنند .
احمدی بیان داشت: هرچه به سمت ورزش حرفه ای پیش می رویم اخلاق گرایی کمتر می شود و جا دارد مسئولان و دست اندرکاران به این مساله توجه کرده و در رفع این مساله و نجات ورزش قهرمانی بیشتر بکوشند.
وی نقش مربیان را در اعتلای ورزش بویژه بخش قهرمانی مهم خواند و گفت: با وجود مربیان تمام عیار از نظر فنی و شخصیتی می توان به رشد همه جانبه ورزش امیدوار بود و زمانی که مربی در عرصه مسائل ورزشی و اخلاقی دچار مشکل شده باشد باید نگران بود و آنجاست که ورزشکار به امر مربی دوپینگ کرده و راه ناصواب می رود .
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت گسترده بسیج در ترویج فعالیتهای فرهنگی و همکاری بیشتر آن نهاد با وزارت ورزش و جوانان شد .
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران نیز در سخنانی گفت: بر خلاف وضعیت بانوان ورزشکار، در جامعه ورزشی آقایان چالش هایی داریم که در شان ورزش ما نیست.
داوود آذرنوش، خواستار ترویج اخلاق و معنویت در میان ورزشکاران شد تا از چالش های اخلاقی در ورزش کشور کاسته و خلاء های اخلاقی موجود را پر کند.
مسئول برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 200 نفر از مربیان ورزش خانم که به عنوان سرگروه در حلقه های صالحین نیروی مقاومت بسیج کشور فعالیت دارند در این دوره آموزشی و کارگاههای مربوط آن شرکت دارند.
حجت الاسلام محمدحسین غیاثی افزود: این دوره که از امروز آغاز شده به مدت سه روز ادامه می یابد.
دوره آموزشی ویژه مربیان ورزشی برادر در حلقه های صالحین بسیج نیز 16 تا 19 مهرماه در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.