به گزارش ایرنا فاطمه رهبر دوشنبه در حاشیه همایش ملی تجلیل از سالمندان کمیته امداد در جمع خبرنگاران افزود: بحث پالایش هدفمند و با برنامه مددجویان در کمیته امداد پس از توانمندسازی آنان صورت می گیرد که در سال 95 حدود 250 هزار خانوار از جمعیت مستمری بگیران کمیته پالایش شده بودند.
وی گفت: این مددجویان عمدتا با دریافت خدماتی چون مسکن و اشتغال روی پای خود ایستاده و یا به دلیل ازدواج، آزادی سرپرست زندانی، فوت و یا ارث بردن از اقوام درجه یک خود از شمول مددجویی این نهاد خارج شده بودند.
معاون کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: سال قبل با پالایش این تعداد مددجو 820 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شد و این بودجه در ردیف های دیگر کمیته امداد هزینه شد.
رهبر با اشاره به تمدید این طرح از ابتدای مهرماه امسال، گفت: پیش بینی می شود 130 هزار خانوار دیگر نیز بر اساس شرایط مذکور از جمع سه میلیون مستمری بگیر ثابت این نهاد پالایش شوند که البته ممکن است این خانوارها در ردیف خانوارهای تک یا چند خدمتی قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: هم اکنون خانواده های بسیاری نیز در نوبت برخورداری از خدمات حمایتی این نهاد هستند که بر اساس اولویتها با خروج افراد پالایش شده افراد جدید وارد شده و جمعیت سه میلیون مستمری بگیر ثابت می ماند.
وی در خصوص حامیان ایتام نیز گفت: همه ایتام زیر پوشش کمیته امداد در کشور حامی داشته و بخشی دیگر در قالب طرح محسنین حمایت می شوند. هم اکنون 320 هزار دانش آموز و 134 هزار کودک زیر سن مدرسه نیز در این چهارچوب تحت پوشش این نهاد قرار دارند.
فاطمه رهبر ادامه داد: در برخی استانها این کودکان حامیان مناسبی دارند اما در مناطقی چون ایلام، کرمان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به دلیل مشکلات اقتصادی منطقه آسیبهای اجتماعی بیشتری را شاهد هستیم که در نظر داریم برای یتیمان این مناطق، از کمک حامیان دیگر استانها بهره بگیریم.
وی گفت: حدود هزار و 900 مددکار در این کمیته فعالیت داشته اند که با برنامه ریزی ها و جابه جایی های صورت گرفته و با جایگزین کردن نیرو از دیگر بخشها در مددکاری این تعداد اکنون به چهار هزار نفر افزایش یافته اند که به دنبال تخصصی کردن مددکاری ها بویژه در بخش سالمندان هستیم.
رهبر با اشاره به انجام آزمایشی برون سپاری خدمات مددکاری در شهر قم، تاکید کرد: در سال آینده بحث برون سپاری خدمات بخصوص در حوزه مشاوره و مددکاری بر اساس اسناد بالادستی کمیته امداد امام در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد که نقش زیادی در سبک شدن فعالیت مددکاران خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: درمان، بیمه پایه و مکمل مددجویان در شهرها رایگان است و در روستاها نیز توسط دولت و از طریق بیمه ایرانیان خدمات درمانی به مددجویان ارائه می شود.
کمیته امداد امام خمینی(ره) سه میلیون مستمری بگیر در سراسر کشور دارد و یک میلیون نفر نیز به صورت تک و چند خدمتی از حمایتهای این نهاد بهره مند می شوند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.