فاطمه رهبر روز دوشنبه در هفتمین همایش ملی تجلیل از سالمندان کمیته امداد در مشهد افزود: علاوه بر این تعداد حدود یک میلیون نفر نیز در قالب مددجوی تک و چند خدمتی از کمیته امداد خدمات می گیرند. با این جمعیت تامین نیازهای مادی و معنوی این جمعیت کار ساده ای نیست.
وی ادامه داد: نمی توان به صرف اینکه استاندارها سن 70 سالگی را سالمندی تعیین کرده اند خانواده و جامعه را از تجارب این عزیزان بی بهره کرد و کارهای این افراد را تعطیل نمود. هم اکنون 6.5میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و با حدود هشت درصد جمعیت سالمند وارد مجموعه کشورهای سالمند شده ایم. با رشد این آمار تا چهار سال دیگر 10 در صد جمعیت ایران سالمندان خواهند بود.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 60 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد تنها زندگی می کنند که نیازمند رسیدگیهای بیشتری برای حفظ سلامت جسم و روان هستند.
وی گفت: پارسال قوانینی به تصویب رسید که موجب می شود خدمات درمانی و حمایتی کمیته امداد از طریق مددکاریهای تخصصی به مددجویان ارائه شود. خدمت رسانی به سالمندان نیز در این بخش قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره ) خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تا دو دهه دیگر بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و در این ارتباط مسئولان باید برنامه ریزی کنند.
محسن مسعودیان راد افزود: امروز کمیته امداد توانسته توانمندیهای این قشر را به مردم‌ و مسئولان نشان دهد و مردم نیز باید این نقاط مثبت را باور کنند.
وی ادامه داد: می بایست سالمندان به حکم و مرجع حل اختلافات در خانواده ها تبدیل شوند و الگوی کسب و کار و تلاش برای جوانان امروز قرار گیرند.
همچنین در این مراسم از ۱۱ نفر منتخبان این جمع تجلیل شد. بر اساس اعلام معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد ۲۵۰ سالمند حاضر در این جمع میهمان این نهاد در سفر به کربلای معلی خواهند بود.
۲۵۰ نفر سالمند نخبه از 31 استان کشور در رشته های قرآنی، فرهنگی و ورزشی از ۱۴ تا ۱۷ مهر ماه میهمان هفتمین همایش ملی سالمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد بودند.
۱۹۲ هزار سالمند در خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
۳۲۲۱/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.