محمدحسن واحدی روز دوشنبه در نشست کارگروه زائران پیاده استان خراسان رضوی افزود: در موضوع زائران پیاده دولت فقط در کارهایی نظیر امداد و نجات و حمل و نقل که امکان ورود و مشارکت مردمی وجود ندارد ورود خواهد داشت.
وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده تمامی ایستگاههای پذیرایی از زائران دهه پایانی ماه صفر شناسنامه دار شوند. بحث امنیت نیز بسیار مهم است و به سادگی نباید از کنار آن گذشت. در تاسوعا و عاشورای امسال نیز موارد امنیتی وجود داشت که به خوبی مدیریت شد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سامانه جهاد خدمت شهرداری مشهد نیز باید اطلاعات را در اختیار نیروهای مردمی بگذارد. آستان قدس هم مانند سالهای گذشته برای تامین تغذیه زائران به کمک خواهد آمد. وی همچنین اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده شش زائرشهر در مسیر مشهد در آینده نزدیک ساخته می شوند.

* 330 هزار رائر پیاده
مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پیش بینی می شود در دهه پایانی ماه صفر امسال 330 هزار زائر پیاده از سراسر کشور وارد مشهد شوند.
مهدی فروزان افزود: پارسال در دهه پایانی صفر با رشد 10 درصدی زائران پیاده 299 هزار زائر پیاده و سه میلیون و 200 هزار زائر سواره وارد مشهد شدند.
وی نیز بر حفظ وجهه مردمی خدمترسانی به زائران پیاده تاکید و بیان کرد: به هیچ عنوان پدیده زائران پیاده امام رضا(ع) نباید دولتی شود ولی با پیگیریهای معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی تخصیص ردیف بودجه زیارت برای این استان از سال آینده عملیاتی می شود.
مسئول بازرسی اداره کل اقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال از سوی این اداره کل 45 ایستگاه صلواتی در مسیر زائران پیاده فعال و پذیرایی و اسکان زائران انجام شد.
محمدرضا فعال افزود: امسال نیز 40 ایستگاه در سطح استان راه اندازی و اسکان و پذیرایی انجام خواهد شد.
مدیر گردشگری و امور ریارت شهرداری مشهد نیز گفت: سامانه جهاد خدمت برای خدمترسانی مردم به زائران پیاده 2 سال است که فعال شده و در ایام مختلف سال نظیر دهه کرامت، تعطیلات نوروز و ایام پایانی ماه صفر داوطلبان از طریق این سامانه به زائران خدمترسانی می کنند.
علی قناویزچی افزود: برای امسال نیز پنج کمیته گردشگری هماهنگ شده و جلسات مختلفی برای پذیرایی از زائران پیاده دهه پایان صفر در حال برگزاری است. تلاش می شود پذیرایی و اسکان زائران با رویکرد مردمی و مشارکت شهروندان انجام شود.
پارسال در ایام دهه پایانی ماه صفر 299 هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور وارد مشهد شدند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.