دکتر علی حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا 71 هزار و 783 نفر از این تعداد را اهداکننده مستمر معرفی و بیان کرد: 14 هزار و 382 نفر نیز برای نخستین بار نسبت به اهدای خون اقدام کرده و بقیه افراد نیز مراجعه کننده باسابقه بودند.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم، فرهنگسازی اجتماعی و مشارکت ارگانهای مختلف مراجعه مناسبی از ابتدای امسال تا کنون به خصوص طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدای خون صورت گرفت و ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت مناسبی است لذا برای پاسخگویی با مراکز درمانی با چالش روبرو نشده ایم.
معاون اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در فصول سرد سال میزان مراجعه برای اهدای خون کاهش می یابد. انواع فرآورده های خونی برای مدتی کوتاه قابل نگهداری است لذا مراجعه مستمر باید ادامه داشته باشد تا ذخایر خونی در طول با کمبود مواجه نشود.
وی همچنین به فعال شدن بانک اطلاعاتی سلولهای بنیادی از سال گذشته در سازمان انتقال خون خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از متقاضیان تهیه سلولهای بنیادی نمونه گیری شده و نمونه ها به تهران برای آزمایش ارسال می شود.
او افزود: اگر کسی دچار سرطان خون یا هر مشکل دیگری شود این بانک مشخص می کند که چه فردی سلول بنیادی مشابه او را دارد.
خراسان رضوی در حوزه تولید خون در کشور پس از تهران و فارس جایگاه سوم را دارد. سالانه 300 هزار کیسه خون در خراسان رضوی تولید می شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.