رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات با هدف استعدادیابی و شرکت 17 ورزشکار دختر و 26 ورزشکار پسر نونهال و نوجوان از مشهد، نیشابور، قوچان، تربت حیدریه و چناران و در مدت یک روز برگزار شد.
احمد زحمتکش با بیان اینکه این مسابقات با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد افزود: هفت نفر داوری رقابتها را برعهده داشتند.
وی گفت: در رشته سرطناب رده سنی نونهالان دختر متولدین 1389 - 1390 زهرا محمدپور از مدرسه نجم‌آبادی ناحیه 4 مشهد، زینب عشقی از مدرسه اطهر نیشابور و فیروزه خادمی از مدرسه سما نیشابور رتبه های برتر را کسب کردند.
او ادامه داد: پارمیدا حیدرزاده از مدرسه شمس طوس ناحیه 6 مشهد، مبینا حسنی از مدرسه دادپور شهرستان نیشابور و مهتاب ضیایی از مدرسه ربابه اکبرزاده ناحیه 3 مشهد هم رتبه های نخست در رده سنی متولدین 1388 - 1389 را بدست آوردند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی گفت: در گروه پسران نوجوانان و متولدین سال 1385 - 1386 نیز ابوالفضل محمدی از مدرسه شاهد بقراط نیشابور، یونس خورشیدی از مدرسه سجاد ناحیه 4 مشهد و متین رشید‌آبادی از مدرسه حاج اصغر رحیمی نیشابور نفرات نخست تا سوم شدند.
وی افزود: محمدرضا احمدی از مدرسه فردوسی فرهنگیان نیشابور، سید سبحان سجادی از مدرسه نصر نوین ناحیه 3 مشهد و امیرعلی حیدری از مدرسه حاج علی اصغر رحیمی نیشابور مقامهای نخست رده سنی متولدین 1389 - 1390 را بدست آوردند. محمدحسین نجدی و مصطفی حسنی از نیشابور و کیاوش اکبرزاده یزدی از مدرسه امید ناحیه 6 مشهد هم به عنوان نفرات برتر رده سنی متولدین 1387 - 1388 معرفی شدند.
سرطناب یا 'سختی مسیر' عمده‌ترین رشتهٔ سنگ نوردی سالنی است. در این رشته فرد مسیری را روی دیواره بلند صعود می‌کند و در حین صعود، طناب متصل به هارنس(صندلی صعود) را یک به یک در حمایتهای میانی(اسلینگ) می‌اندازد. امتیاز فرد با تعداد گیره‌هایی که گرفته ‌است مشخص می‌شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.