علی ربیعی عصر جمعه بعد از بازدید شرکت تعاونی ارژن چوب شرق سبزوار در جمع اخبرنگاران افزود: حمایت از تعاونی شهرها که بتواند سرمایه گذاری مردم را جذب کند و همچنین شناسایی نقاطی که روزنه های خالی برای گسترش تعاون است از دیگر رویکردها می باشد.
وی در ادامه همچنین گفت: مزیتهای اشتغال شهرستان سبزوار حول صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، صنایع تبدیلی و بسته بندی، صنایع دستی و گردشگری بسیار است اما چنانکه باید از ظرفیتهایی مانند گردشگری به خوبی استفاده نشده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه ریزی برای سبزوار این است که بیکاری آن در نیمه دوم امسال و سال آتی حدود یک درصد کاهش یابد. باید کاری کنیم که نسبت جمعیت و وسعت این شهرستان به تولید ناخالص استان و کشور متعادل شود.
وی ادامه داد: سالانه حدود 20 میلیون مسافر از مسیر این شهرستان به سمت مشهد عبور می کنند که اگر 10 درصد آنها هم به جای مسافرگردی به گردشگردی بپردازند زمینه های اشتغال بسیاری در سبزوار ایجاد می شود.
ربیعی گفت: از محل 200 هزار میلیارد ریال اشتغال که در اختیار کارگروه اشتغال استانها است با اولویت ظرفیتهای خالی و پرکشش اشتغال در سبزوار برنامه ریزی خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که دیروز 13 مهر به منظور سفری دو روزه وارد خراسان رضوی شد تاکنون به شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، کاشمر و سبزوار سفر کرده و علاوه بر کلنگ زنی و افتتاح چند طرح در نشست شورای اداری این شهرستانها نیز شرکت کرده است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 220 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.