علی ربیعی روز جمعه در جمع خبرنگاران در کاشمر افزود: تشکیل این کانونها با استفاده از تمام ظرفیتهای منطقه اعم از نخبگان، دانشگاهیان، فعالان اقتصادی و کشاورزی بر مبنای تفکر و ترکیب مناسب عاملی برای توسعه هر منطقه بر اساس ظرفیتها و اهکارهای مناسب است.
وی همچنین به سفر امروز به سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد اشاره و بیان کرد: طی این بازدیدها مباحث در سه حوزه بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه اشتغال با توجه به قابلیت این شهرستانها در تولید انگور، کشمش و صادرات آن باید سرمایه گذاری در حوزه کشت و صنایع بسته بندی، فرآوری و همچنین توسعه صادرات تقویت شود.
وی گفت: کشت و تولید زعفران نیز که با شرایط کم آبی این خطه سازگاری دارد طی سالهای اخیر رشد خوبی داشته است. در حوزه صنایع جانبی و تکمیلی این بخشها از محل وام صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و نیز تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی اشتغال، کمک می شود.
ربیعی افزود: این منطقه در حوزه گردشگری هم ظرفیتهای خوبی دارد و بر این اساس با توجه به مسیر و تقاطع عبوری زائران و مسافران می توان زمینه اقامت و حضور و بازدید آنها از این شهرستانها و ظرفیتهای گردشگری و تاریخی این خطه را فراهم کرد.
وی ادامه داد: حوزه آی.سی.تی هم بخش دارای مزیت این منطقه است و مطالعات اولیه آن هم انجام شده و باید اکنون نیروهای دارای قابلیت فعالیت در این حوزه شناسایی و حمایت شوند. آموزشهای فنی و حرفه ای نیز به تناسب ظرفیت و مزیت منطقه تقویت می شود و در این راستا آموزش مهارتهای روستایی توسعه می یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه رنگ و نساجی هم در این منطقه سرمایه گذاریهای خوبی صورت گرفته که زمینه اشتغال مناسبی دارد. قرار شده بر این اساس مسائل و مشکلات آنها بررسی شود.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.