علی ربیعی روز جمعه در دومین روز سفر به خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع پروژه های اقتصادی و اجتماعی تربت حیدریه، مه ولات و زاوه از دیروز تاکنون بررسی شد و سند توسعه اشتغال این سه شهرستان مورد مطالعه قرار گرفت.
وی ادامه داد: طی این بررسی تاکید شد برای هر یک از این شهرستانها به تناسب ظرفیتها و مزیتها از محل منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی و شهرهایی زیر 10 هزار نفر جمعیت اعتباری تخصیص یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر این اساس گرایشهای دارای ظرفیت هر منطقه اعم از گردشگری در تربت حیدریه، سنگ و معدن در زاوه و کشاورزی که مزیت هر سه شهرستان است مورد توجه قرار می گیرد. توسعه صنایع وابسته به زعفران و پسته هم می تواند ظرفیت خوبی برای اشتغال در این منطقه باشد.

* بهبود اشتغال
وی همچنین گفت: برنامه ریزی شده میزان بیکاری در هر سه شهرستان بین هشت دهم تا یک درصد کاهش یافته و به سمت بهبود برود. در عین حال طی این سفر در شهرستان تربت حیدریه پروژه های فنی و حرفه ای در هشت رشته فعال شد که امید است رشته هایی که مرتبط با وضعیت اشتغال در منطقه است ظرف مدت دو سال با اعتبار 130 میلیارد ریال سامان یابند.
ربیعی افزود: علاوه برآن بخشهای بیمارستان تامین اجتماعی در کنار بیمارستان رازی تربت حیدریه بهره برداری و به تختهای آن افزوده شد. تلاش می شود گنجایش تخت این بیمارستان به دو برابر افزایش یابد تا خدمات بهتر و گسترده تری به کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی و مردم منطقه ارائه گردد.
وی ادامه داد: همچنین پروژه هایی را در حوزه خدمات اجتماعی در مه ولات داشتیم که از جمله آنها پایگاه اجتماعی است که تبدیل به اورژانس اجتماعی خواهد شد. مراکز نگهداری کودکان، معلولان ذهنی و نیز اشتغال برای مددجویان مورد بررسی و بازرسی قرار گرفت و در این رابطه تسهیلاتی برای اشتغال گروههای هدف سازمان بهزیستی اتخاذ شد.
او گفت: امیدواریم در کنار این مباحث، ادارات این شهرستانها هم سطح خدمات خود را به مردم ارتقا داده و چهره این سه شهر به سمت بهبود تغییر یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که دیروز 13 مهر به منظور سفری دو روزه وارد خراسان رضوی شد تاکنون به شهرستهانهای تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و کاشمر سفر کرده و علاوه بر کلنگ زنی و افتتاح چند طرح در نشست شورای اداری این شهرستانها نیز شرکت کرده است.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/2713/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.