محمدجواد علیپور عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشتهای کاریز تایباد یکی از بهترین زیستگاههای پرندگان به ویژه پرندگان شکاری و تنها زیستگاه درنای خاکستری در شرق کشور است.
وی شهرستانهای تایباد و باخرز را برخوردار از اکوسیستم کوهستانی و کویری ذکر و بیان کرد: در اکوسیستم کوهستانی گونه های با ارزش از قبیل پلنگ، قوچ، میش وحشی و خوک و در اکوسیستم کویری گونه های جانوری از قبیل آهو و کفتار زیست می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: این منطقه در خراسان رضوی و حاشیه هریرود بهترین عرصه برای زمستان گذرانی درنای خاکستری است که همه ساله اواسط مهر ماه از سیبری به منطقه تایباد مهاجرت کرده و تا پایان فروردین ماه میهمان دشتهای این بخش از خراسان رضوی است.
وی گفت: همه ساله با آغاز کوچ درنای خاکستری افزون بر هزار قطعه از این نوع پرنده به تایباد مهاجرت می کنند.
علیپور همچنین به قانون جدید شکار و صید اشاره و بیان کرد: مجازات تخلفات شکار و صید بین پنج تا 16برابر افزایش یافته بطوری که شکار هر قطعه بالابان علاوه بر 12 میلیون ریال جریمه نقدی بنا به تشخیص قاضی از شش ماه تا سه سال حبس در پی دارد.
شهرستانهای تایباد و باخرز در مجموع دارای 108هزار و 161هکتار منطقه شکار ممنوع است. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.