در این اطلاعیه که روز سه شنبه منتشر شد آمده: با ورود سامانه جوی هوای سرد از امروز 11 مهر به خراسان رضوی بیشترین کاهش دما روزهای پنجشنبه و جمعه آتی رخ خواهد داد بطوری که دمای حداقل شبانه در نواهی سردسیر کوهستانی به صفر و زیر صفرکاهش می یابد لذا کشاورزان، دامداران و باغداران در این زمینه اقدامات پیشگیرانه از خسارت را انجام دهند.
در این اطلاعیه توصیه شده کشاورزان سبزی و صیفیکار نسبت به جمع آوری محصولات خود تسریع به عمل آورند و در خصوص برداشت محصولات ذرت و علوفه اقدام کنند. همچنین کشاورزان کلزاکار نسبت به آبیاری مزارع به جهت کاهش اثرات سرما اقدام نمایند.
گلخانه داران و مرغداران نیز نسبت به کنترل وسایل حرارتی و گرمایشی به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت به تولیداتشان اقدامات لازم را انجام دهند. باغداران هم نسبت به جمع آوری محصولات باغی اقدام نمایند.
منبع تامین معیشت بیش از نیمی از جمعیت روستایی خراسان رضوی کشاورزی است. 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در این استان هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت 83 نوع محصول می رود. 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.