نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشگاه انقلابی برای رسیدن به نقطه عظمت، استقلال و آزادی یک ملت، هدفمند و پویا است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید احمد علم الهدی امشب در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: هر چند با قیام حضرت امام حسین (ع) حکومت، جریان اقتصادی و ساختار جامعه عوض نشد اما ارزش‌ها در جامعه تغییر کرد.

وی اظهار کرد: تا قبل از قیام سیدالشهدا (ع) ارزش در پول، قدرت سلطه‌گری، چاپیدن و خوردن بود اما بعد از انقلاب عاشورا، ارزش به فداکاری، ایثار و مقابله با ظلم و ستم و جان دادن در راه خدا تبدیل شد.

وی با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در جامعه‌ای قیام کرد که از نظر اصول انسانیت ساقط شده بود، گفت: حضرت امام حسین (ع) چون برای خدا قیام کرد از تهدید دشمن به کشتن و ایجاد خطر باکی نداشت و به این امور در راه خدا تن داد اما هدف را در عمق دلها و مغزها نشاند.

آیت الله علم الهدی افزود: یکی از مشکلات ما این است که عمق واقعه کربلا را نمی‌فهمیم و بیشتر به جنبه‌های عاطفی آن توجه می‌کنیم. توصیه موکد رهبر معظم انقلاب به جامعه، دانشگاه، عالم، حوزه علمیه و دانشجوی انقلابی انقلاب ارزش‌ها است.

وی گفت: جامعه و دانشگاه غیر ارزشی، ایستا و غیر انقلابی است. دانشگاه انقلابی برای رسیدن به نقطه عظمت، استقلال و آزادی یک ملت، هدفمند و پویا است و با اوج‌گیری در مسائل بزرگ فناوری به نقطه هدفمند استقلال و آزادی می‌رسد و مقابل قدرت‌های سلطه‌گر می‌ایستد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.