فرشته سلجوقی روز دوشنبه در اتاق فکر اندیشه ورزان تحکیم بنیان خانواده خراسان رضوی افزود: گاهی مشاوره و مداخلاتی در امر ازدواج از طریق واسطه گری در جامعه رخ می دهد که غیرتخصصی است.
وی اظهار کرد: اگر ساز و کار مداخله تخصصی برای ازدواج در جامعه فراهم شود واسطه گری و مداخلات در مسیر درست قرار می گیرد.
وی گفت: تمام تشکلهای غیردولتی و سازمانهای عمومی و مردمی فعال در حوزه ازدواج باید ساماندهی شوند.
سلجوقی افزود: مداخله دولت در امر ازدواج در حد نظارت و ارزیابی است ولی سازمانهای ذیصلاح نیز باید گوشه ای از کار را بگیرند.

* دولت در امر ازدواج مداخله نکند
پژوهشگر برجسته علوم اجتماعی نیز در این نشست گفت: نقش دولت در امر ازدواج مداخله ای نیست بلکه تنها نقش حمایتی و مشاوره ای دارد.
دکتر هما زنجانی زاده با بیان اینکه خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است، افزود: آموزش خانواده ها از اصول اساسی در امر ازدواج است که باید مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه سن کمال مردان 25 سالگی است اظهار کرد: بیداری جنسی نباید منجر به ازدواج شود زیرا اگر سن ازدواج با بیداری جنسی برابر شود، ازدواج منجر به طلاق می گردد.
وی گفت: بیداری جنسی برای مردان در سن 12 تا 13 سالگی رخ می دهد و ازدواج در پی آن به معنای ازدواج از روی عشق نیست.
زنجانی زاده افزود: خانواده ها باید به فرزندان خود در سن بلوغ آموزشهای لازم را داده و آنها را برای تخلیه انرژی به مسیرهای صحیح نظیر کلاسهای ورزشی هدایت کنند.
در سه ماه نخست سال جاری 2 هزار و 436 فقره طلاق توافقی در استان خراسان رضوی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد کاهش داشت.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.