به گزارش ایرنا، در این مراسم، خادمان بارگاه منور رضوی ملبس به لباس خدمت در صفوف منظم در حالی که لاله های شمع روشن در دست داشتند با خواندن نواهای حزن انگیز، از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهار راه شهدا به سوی حرم مطهر رضوی به حرکت درآمدند.
پیشاپیش گروه خادمان، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسئولین استان حضور داشتند.
در این مراسم در حالی که برخی زائران شمع های روشن را در دست داشتند، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شب غمبار کاروان نینوا به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند و زائران و خادمان همنوا با آنان اشک ماتم ریختند.
مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور پرشور مردم در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی پس از گذشت ساعتی با نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و فریاد 'لبیک یا حسین' زائران و مجاوران به پایان رسید.
همزمان با مراسم شام غریبان، بیست و سومین سالگرد شهادت مظلومانه زائران بارگاه منور رضوی در عاشورای سال 1373 نیز برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان آستان قدس رضوی، خانواده های معظم این شهیدان، خدام بارگاه منور رضوی و جمعی از زائران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد، یاد و خاطره این شهیدان ارج نهاده شد.
در جریان بمب گذاری منافقین در حرم مطهر رضوی در روز عاشورای سال 1373 شمسی، 27نفر از زئران شهید و حدود 100 نفر زخمی شدند.
7489/7507 / 6053
خبرنگاران: میترا عبداللهی و مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.