به گزارش ایرنا ابراهیم قربان زاده روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات مراکز درمان اعتیاد مشهد افزود: در شهر مشهد 90 هزار معتاد وجود دارد که پنج درصد از این تعداد معتادان متجاهر و کارتن خواب هستند.
وی بیان کرد: در سال 1390 یک مرکز ترک اعتیاد دولتی برای معتادان متجاهر در مشهد با ظرفیت پذیرش 200 معتاد مرد و 100 معتاد زن راه اندازی شد.
قربان زاده ادامه داد: همچنین با تعدادی از مراکز درمانی خصوصی نیز برای درمان معتادان متجاهر قرارداد منعقد شد که هزینه آن از محل اعتبارات محلی و شورای شهر تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1392 مبلغ 10 میلیارد ریال از محل بودجه شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر تخصیص یافت که این مبلغ سال گذشته به 30 میلیارد ریال افزایش یافت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: سال گذشته در 55 مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و 33 مرحله نیز طرح جمع آوری معتادان متجاهر در مشهد اجرا شد.
قربان زاده بیان کرد: همچنین سال 95 حدود هفت هزار و 200 معتاد جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.
وی با بیان اینکه تا چند سال گذشته هر روز میزان مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد نسبت به سال قبل افزایش داشت، بیان کرد: در سال 95 میزان مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 70 نفر کاهش یافت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تاکید کرد: برای جمع آوری و ساماندهی معتادان نیازمند هماهنگی و حمایت تمامی دستگاه های مرتبط هستیم.
بر اساس آمارهای رسمی 135 هزار معتاد در استان خراسان رضوی وجود دارد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.