حجت الاسلام ابراهیم معادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنان اندیشه های وابسته به مراکز قدرت استکباری و صهیونیستی را برای خشن و غیرعقلانی جلوه دادن دین ترویج می کنند.
وی ادامه داد: برای هر حرکت در عزادارای باید یک سند معتبر وجود داشته باشد. دشمنان قصد دارند چهره ای خشن از اسلام نشان دهند که خزیدن روی شیشه و راه رفتن روی آتش از جمله این موارد است.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی گفت: دشمنان به دنبال نفوذ در مراسم دینی، هیاتهای سینه زنی، منبرها و انحراف ارزشهای رایج و معمول عزاداری هستند و یا شبیه خوانی و تعزیه را که باید حزن و اندوه به مخاطب منتقل کند تبدیل به مراسم مضحک و بی محتوا همراه با نشاط می کنند.
وی افزود: در دنیای امروز که دین نقش خود را به خوبی در عرصه مدیریت جامعه نشان داده، دشمنان به دنبال مهار فقه حکومتی اسلام و بخصوص مذهب شیعه هستند و عزاداران را به خرافات سرگرم می کنند تا ماهیت و هدف عاشورا فراموش شود.
حجت الاسلام معادی ادامه داد: مصادیق غلو، خرافه و آسیبهای عزاداری را مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و علمای دین در آغاز محرم هر سال گوشزد می کنند و مردم هم دین خود را از مساجد، منبر و روضه گرفته اند.
وی گفت: هر عملی که خارج از عرف رایج سنتی حوزه و مذهب باشد که از ائمه(ع) برای ما باقی مانده است خارج از مسیر عزاداری به شمار می رود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.