محمد حسن واحدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی برای خدمات دهی به زائران حضرت امام حسین (ع) در مسیر کربلا و همچنین زائران حضرت امام رضا (ع) در مسیر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر آغاز شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر زائران اربعین حسینی، استان خراسان رضوی در دهه آخر ماه صفر پذیرای میلیون ها زائر و عزادار خواهد بود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این استان در ایام پایانی ماه صفر پذیرای بیش از 3.5 میلیون زائر باشد گفت: در مدت مشابه سال گذشته سه میلیون و 200 هزار زائر عزادار وارد این استان شدند.
واحدی افزود: خدمات دهی و ساماندهی زائران پیاده حرم مطهر رضوی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه برآوردها حاکی از ورود 350 هزار زائر پیاده به مشهد در روزهای پایانی ماه صفر است اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال 298 هزار زائر پیاده بود.
وی گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته جمعیت هلال احمر و گروه های امداد و نجات از 10 استان کشور برای کمک و خدمات دهی به زائران پیاده به این استان می آیند و سه فروند بالگرد هم در این حوزه فعال خواهد بود.
واحدی ادامه داد: همچنین برای بازگشت این زائران از طریق پایانه های مسافربری مشهد چهار هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و خروج آنان با کمک نیروی انتظامی مدیریت خواهد شد.
وی افزود: طی سال گذشته در طول مسیرهای منتهی به مشهد 276 ایستگاه صلواتی خدمات دهی به زائران ایجاد شده بود که امسال تلاش بر آن است این خدمات دهی گسترده تر شده و تمام استان های کشور نیز به کمک بشتابند.
وی با بیان اینکه پارسال 21 استان کشور در این حوزه مشارکت داشتند ابراز امیدواری کرد امسال نیز هر استان کشور خدمات دهی در یک ایستگاه صلواتی را متعهد شده و در این راستا ظرفیت خیرین برای خدمت به زائران رضوی به کار گرفته شود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال علاوه بر ایستگاه های بین راهی 400 ایستگاه نیز در مشهد دایر بود که امسال ساماندهی بهتری در این زمینه انجام خواهد شد.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.