حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی بدعتها و خرافات در مظاهر و ظواهر عزاداریهای اباعبدالله(ع) مانند قمه زدن ظاهر می شود که فاقد جذابیت برای ملتهای دیگر است و به تشیع به عنوان گفتمانی فکری که بشریت به آن تکیه کرده لطمه می زند.
وی ادامه داد: برخی انحرافات نیز در تفاسیری که در قیام امام حسین(ع) ارائه می شود بروز می کند. قیام امام حسین(ع) مظهر ایستادگی در برابر ظلم است و یکی از این انحرافات متفاوت نشان دادن چهره حضرت سیدالشهدا(ع) و قیام ایشان است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی قیام حضرت امام حسین(ع) را به عنوان یک حادثه تاریخی که حدود هزار و 350 قبل رخ داده به تصویر می کشند که هیچ مدل و الگویی برای انسانهای معاصر ندارد و دائم به شمر آن زمان لعنت می فرستند.
وی افزود: در تبیین قیام عاشورا باید به تطبیق این موضوع در زمان حاضر و شناسایی شمر زمان بپردازیم. قیام عاشورا از نظر مردم یک جریان پویا و اثرگذار در حفظ اسلام است. قیام سیدالشهدا نه تنها برکات فراوانی برای تشیع و مسلمانان داشته بلکه بر کل جامعه بشری نیز تاثیرگذار بوده است.
پژمانفر ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع قیام عاشورا و برخی انحرافات موجود، از مجموعه های علمی و پژوهشی که به گسترش و تقویت گفتمان دینی و حسینی می پردازند پشتیبانی می کند اما محور مسائل مربوط به قیام عاشورا باید مردم باشند و نباید این مسائل را محدود به مراکز حاکمیتی نمود.
وی گفت: قیام عاشورا بر اساس محور مردم و ایثار آنان زنده بوده است. در عین حمایتهای قانونی و اعتباری سعی کرده ایم نقش اساسی مردم در این خصوص کمرنگ نشود.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.