علی جنتی روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار مشهد افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 بیانگر اهمیت این شهر است و همه باید برای حفظ هویت آن تلاش کنیم.
وی بیان کرد: مشهد بزرگترین کلانشهر کشور پس از تهران است و ویژگی خاص این شهر وجود مرقد ثامن الحجج (ع) و پذیرا بودن سالانه 27 میلیون زائر است.
جنتی با بیان اینکه سال 65 حدود 12 میلیون زائر به مشهد تردد می کرد، افزود: هر ساله تعداد زائران آستان قدس رضوی افزایش می یابد و شعاع فرهنگی مشهد به همه سرزمین ایران و خارج از ایران می تابد.
وی گفت: چالشهای مختلف در این شهر نظیر بافتهای فرسوده، حاشیه نشینی، چالشهای زیست محیطی، کم آبی، نبود امکانات رفاهی لازم برای زائران، توسعه نامتقارن شهر و چالشهای مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که شهرداری به تنهایی نمی تواند به این معضلات بپردازد لذا دولت و آستان قدس رضوی نیز باید ورود جدی در این زمینه داشته باشند.
جنتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و شخصیتهای حوزوی برای حفظ هویت فرهنگی مشهد، افزود: شورای پنجم شهر مشهد ترکیبی از افراد باتجربه و متخصص است و امیدوارم این شورا بتواند مشاء خدمات فراوان برای این شهر باشد.
وی با اشاره به انتخاب قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شهردار مشهد اظهار کرد: وی شخصیت اجرایی برجسته در عرصه مدیریت شهری است و من ایشان را برای شهرداری تهران نیز به شورای این شهر پیشنهاد دادم.
وی اظهار امیدواری کرد با همدلی شهرداری، شورای شهر، دولت و آستان قدس رضوی توسعه متوازن مشهد محقق شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: باید در هر سنگر آنچنان خدمت کنیم که پس از آن مسئولیت، پشیمان نشویم.
سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه مدیریت شهری و اعضای شورای سابق مشهد نیز اقدامات خوبی انجام دادند افزود: این چهار سال در تاریخ مشهد خواهد ماند.
وی در باره شهردار جدید مشهد نیز اظهار کرد: عملکرد سابق ایشان بهترین تعریف از اوست و وی شخصیتی است که سیاسی کاری نمی کند و خدمت را پیشه خود ساخته است.
وی گفت: مشهد شهر بین المللی است و سال گذشته پذیرای 28.5 میلیون زائر بود که در سال 1400 نیز این تعداد به 40 میلیون نفر می رسد لذا باید همه مسئولان کنار هم قدم برداریم.
بختیاری افزود: تولیت آستان قدس رضوی همواره تاکید کرده اند که این آستان مقدس در خدمت شهرداری و همه دستگاه های خدمت رسان به مردم قرار دارد.
وی ادامه داد: مشهد نیاز به خدمت دارد و هرچند کارهایی انجام گرفته اما کارهای دیگری نیز باید انجام شود.
وی اظهار کرد: امیدوارم شورای فعلی شهر مشهد و شهردار جدید گره گشایی از کار مردم و خدمت به زائران را سرلوحه کار خود قرار دهند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.