به گزارش ایرنا، مهدی عباسپور چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال تربت حیدریه افزود: علیرغم اهمیت، مشهود نبودن این شیوه کسب درآمد موجب شده که در این شهرستان هیچ ردی از این تجارت نیابیم.
وی از دستگاه های عضو کارگروه اشتغال خواست تا ضمن تعریف و تبیین شیوه های نوین کسب و کار در فضای مجازی، در حوزه های آی تی و آی سی تی نیز برای خود مشاغل جدید تعریف و متقاضیان جویای کار را به این سمت هدایت کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز گفت: سهم امسال این شهرستان از اعتبارات مشاغل خانگی، 19 میلیارد و 300 میلیون ریال است که به بانک های رفاه و کشاورزی محول شده که باید به ترتیب 12 میلیارد و 500میلیون ریال و 6 میلیارد و 800 میلیون ریال بپردازند.
علی اکبر اسماعیل پناه افزود: در مقایسه با مبلغ سه میلیارد ریالی که پارسال به بانک های ملی و ملت تکلیف شده بود و هنوز بانک ملت سهم یک میلیارد ریالی خود را نپرداخته، امسال میزان اعتبارات اشتغالزایی ما امسال به پنج درصد کل اعتبارات استان افزایش یافته است.
وی در خصوص شاخص و نحوه توزیع اعتبارات اشتغالزایی گفت: 65 درصد از این میزان در بخش پشتیبان مشاغل خانگی و بقیه به صورت مستقل هزینه خواهد شد.
اسماعیل پناه اظهار کرد: سهم تعیین شده دستگاه های عضو کارگروه اشتغال تربت حیدریه به ترتیب برای جهاد کشاورزی 20 درصد، صنعت و معدن 15 درصد، میراث فرهنگی و بهزیستی هر کدام 11 درصد، فنی و حرفه ای 10 درصد، کمیته امداد و بنیاد شهید هر کدام 9 درصد است و 10 درصد نیز در اختیار خود کارگروه است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6121/5132
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.