سید مجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرف سه سال اخیر یکی از اهداف و برنامه های حوزه عمرانی و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ساخت کشتارگاههای صنعتی به صورت منطقه ای و تعطیلی کشتارگاههای سنتی بوده است.
وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری دیگر دستگاههای مرتبط و نیز شهرداریها ظرف سه سال اخیر عملیات ساخت کشتارگاههای صنعتی در نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه ، مشهد و تربت جام آغاز شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از شش کشتارگاه صنعتی در حال ساخت پنج مورد توسط بخش خصوصی و یک کشتارگاه صنعتی توسط شهرداری گناباد در حال اجرا است.
وی متوسط پیشرفت اجرای این کشتارگاههای صنعتی را 70 درصد اعلام کرد.
هم اکنون 33 کشتارگاه دام در سطح استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالت دارند. از این تعداد فقط دو کشتارگاه صنعتی هستند.
بر اساس آمار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ظرف سه ماه نخست امسال 158 هزار راس دام در کشتارگاههای این استان ذبح شد. گوشت تمام کشتارگاههای خراسان رضوی تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.
خراسان رضوی با هفت میلیون و 400 هزار دام سبک و 400 هزار دام سنگین 10 درصد جمعیت دامی کشور را در اختیار دارد. این استان رتبه دوم تولید گوشت قرمز را در ایران داراست.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.