به گزارش ایرنا نادر سلیمانی، یکشنبه شب در نشست شورای شهر اظهار کرد: در چند جلسه بررسی تبصره 3 قانون اخذ عوارض برای اصلاح شبکه آب شهری، مقرر شد میزان دریافت تعدیل شود، اما اجرای آن در گرو نظر وزارت نیرو است.
وی گفت: آب و فاضلاب شهری در مدت 30 ماه حدود 40 میلیارد ریال به عنوان تبصره 3 وصول کرده که تنها 28 میلیارد ریال آنرا برای اصلاح شبکه آب و اجرای شبکه فاضلاب هزینه کرده است.
مدیر اداره آب و فاضلاب شهری تربت حیدریه نیز با اشاره به پوشش 54 هزار و 345 مشترک توسط این شرکت، گفت: کل شبکه انتقال آب شهر 447 کیلومتر و خطوط انتقال 145 کیلومتر است که 211 کیلومتر آن بالای 25 سال و فرسوده محسوب می شود.
محمود امیری، کل انشعابات گالوانیزه را 12هزار و 860 فقره معادل یک چهارم کل انشعابات عنوان و اظهار کرد: در 30 ماه گذشته 28 میلیارد و 546 میلیون ریال برای اصلاح شبکه هزینه شده که از این رقم 13 میلیارد و 546 میلیون ریال برای شبکه گذاری فاضلاب و 15 هزار میلیارد ریال در بخش شبکه آب بوده است.
وی در خصوص اقدامات در دست اجرا نیز گفت: با تهیه لوله و لوازم به منظور اصلاح شبکه و مرمت مسیر حفاری به طول 6 هزار و 100 متر برنامه اجرایی با ذکر نام محلات برای امسال تعریف شده است.
امیری افزود: تهیه لوله و لوازم اجرای نوسازی انشعابات آب به تعداد هزار و 220 فقره از قرار هر فقره هشت میلیون و 150 هزار ریال و ساخت حوضچه شیرآلات کامل به تعداد 60 باب در سطح شهر تعریف و مورد نیاز است.
گنجاندن تبصره 3 در قبوض آب، به منظور اجرای مصوبه پیشنهاد مشارکت مالی مردم در توسعه طرح های فاضلاب و نوسازی شبکه های آب شهری مصوب 24 خرداد 77 مجلس شورای اسلامی است.
شورای اسلامی شهر تربت حیدریه با طرح نارضایی مردم از بالا بودن مبالغ اعمال شده تبصره 3 در قبوض آب، حدود یک ماه پیش رای به تعدیل این مبالغ داد اما آب و فاضلاب زیر بار نرفته و از اعمال مصوبه شورای شهر خودداری کرد.
از آن زمان تعدیل و یا حذف این تبصره در مرکز توجه شورای شهر تربت حیدریه قرار گرفته و تاکنون اعضای شورا بارها با انتقاد از تعلل شرکت آب و فاضلاب، اقدام به برگزاری جلسات متعددی با مسئولان این شرکت کرده اند، که البته همه بی نتیجه بوده است.
شرکت آب و فاضلاب شهری تربت حیدریه حدود 55 هزار مشترک آب را زیر پوشش دارد.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.