سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشهد با وجود دهها میلون زائر داخلی و خارجی به چنین مکانی به شدت نیازدارد و هم اکنون شاهدیم بسیاری از زائران پس از زیارت بارگاه منور رضوی به پارک کوهسنگی می آیند لذا تکمیل این باغ موزه در کوهسنگی می تواند شمار قابل توجهی را جذب کند.
باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با بیش از 10 هکتار مساحت در بوستان کوهسنگی مشهد واقع است و تکمیل این مجموعه نیازمند دست کم 600 میلیارد ریال بودجه می باشد.
وی همچنین در تشریح مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی گفت: جمعه 31 شهریور جاری نیروهای مسلح با حضور 55 گردان توانمندی خود را در مشهد به نمایش می گذارند. این رژه در همه شهرستانهای استان برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: به واسطه همزمانی نخستین روز هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم از مضامین مذهبی و مرتبط با این ایام در این مراسم استفاده می شود و نماینده ای از هیاتهای مذهبی نیز در آیین رژه حضور دارد.
وی ادامه داد: شنبه اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس نیز علاوه بر نواختن 'زنگ مهر زنگ ایثار' در مراکز آموزشی همچنین چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
او گفت: اجرای نمایش 'از مقاومت تا ظهور' نیز از 25 شهریور جاری در پادگان شهید کاوه جنب کوهستان پارک مشهد آغاز شده است. اجرای این نمایش به همت سپاه پاسداران و همراه با جلوه های ویژه رزمی و جنگی تا ابتدای هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت واحتمال تداوم آن نیز اعلام می شود.
وی همچنین از اکران رایگان فیلمهای دفاع مقدس در نوبت 10 تا 12 پردیس سینمایی هویزه در این هفته خبر داد.
31 شهریور 1359 آغاز هجوم رژیم بعث عراق به ایران و آغاز جنگ تحمیلی است. 31 شهریور تا هفتم مهر 'هفته دفاع مقدس' نامگذاری شده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.